Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.3

Hybrydy typu plug-in dostępne w Polsce - przegląd rynku

Hybrydy typu plug-in stają się u nas coraz bardziej popularne. Przykładowo, Mercedes chce wprowadzić 10 takich modeli do 2017 roku. Przedstawiamy hybrydy typu plug-in dostępne w Polsce.

2015-03-27
Hybrydy plug-in

Hybrydy typu plug-in (czyli z wtyczką na kablu) mają niewątpliwą zaletę nad tymi tradycyjnymi. Można przejechać nimi więcej kilometrów na jednym ładowaniu. Przez to, że można je ładować za pomocą kabla w przydomowym gniazdku, nie trzeba martwić się o to, czy spokojnie dojedziemy do celu i czy wystarczy nam energii. "Plug-iny", podobnie jak zwykłe hybrydy odzyskują energię z hamowania, dzięki temu ich zasięg jeszcze się zwiększa.

Auta z takim napędem dominują też nad samochodami w pełni elektrycznymi. Nie ma obawy, że w trakcie jazdy zabraknie nam energii, a nawet jeśli będziemy mieli jej mało, zawsze można podjechać na stację i po prostu zatankować, bo przecież jedziemy hybrydą. Póki co, hybrydy plug-in będą dominowały na rynku aut z alternatywnymi źródłami napędu. Zobaczymy jak ta sytuacja będzie się rozwijać, a tymczasem zerknijmy na przegląd polskiego rynku hybryd plug-in.

Audi A3 e-tron

Ten kompakt z Ingolstadt napędzany jest małym i oszczędnym silnikiem benzynowym 1.4 TSI o mocy 150 KM, a dodatkowo wspomaga go motor elektryczny, który dostarcza 75 kW mocy. W sumie auto ma aż 204 KM i do setki rozpędza się w 7,6 s. To pierwszy kompakt premium z takim źródłem napędu. Audi życzy sobie za niego co najmniej 172 300 zł. Producent z czterema pierścieniami w logo planuje wprowadzić drugi model plug-in do swojej oferty. Już niedługo zobaczymy duże Q7 plug-in z 3-litrowym dieslem V6.

 

BMW i8

To auto można uznać za prekursora aut sportowych przyszłości. Bardzo dobre osiągi, bardzo niskie spalanie - tak jednym zdaniem można opisać i-ósemkę. Pod maską zamontowano malutki 3-cylindrowy silnik turbo o pojemności 1,5 litra o mocy 231 KM i 320 Nm. Razem z motorem elektrycznym tworzą agregat o mocy 362 KM. Osiągi? 4,4 s do 100 km/h i prędkość maksymalna ograniczona do 250 km/h. Przy średnim spalaniu na poziomie 2,1 litra takie osiągi są póki co bezkonkurencyjne. BMW i8 na polskim rynku kosztuje 597 tys. zł.

 

Mitsubishi Outlander PHEV

To pierwsza hybryda plug-in w nadwoziu SUV z napędem 4x4. Jego jedną z wielu zalet jest szybki sposób ładowania. W zaledwie pół godziny można naładować do 80% energii. A tej, przy pełnym akumulatorze wystarczy do przejechania 52 km. Oprócz elektrycznego motoru, pod maską pracuje 2-litrowy benzynowy silnik o mocy 121 KM. Takie połączenie powoduje, że wartość 100 km/h pojawia się po 11 sekundach, a prędkość maksymalna to 170 km/h. Przy tym spalanie w trybie szeregowym wynosi 1,9 l/100 km.

 

Toyota Prius Plug-in Hybrid

To prekursor aut hybrydowych. Wersja z wtyczką pojawiła się w 2012 roku i teraz w sprzedaży jest jej trzecia generacja. Pod maską pracuje benzynowy silnik 1.8 o mocy 136 KM, wspomagany 80-konnym agregatem elektrycznym. Bez ładowania Priusem plug-in można przejechać do 25 km. Po tym dystansie wystarczy 1,5 h ładowania, żeby przejechać kolejne tyle. Prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Podstawowa wersja Hybrid plug-in kosztuje 160 900 zł.

Porsche Panamera S E-Hybrid i Cayenne S E-Hybrid

To dwa egzotyczne auta zasilane z gniazdka, które można nabyć na polskim rynku. Luksusowa limuzyna, która przyspiesza do setki 5,5 s i pali przy tym średnio 3,1 l/100 km? Takie możliwości w Panamerze daje 333-konny silnik V6, połączony z 95-konnym silnikiem elektrycznym. To auto kosztuje co najmniej  507 500 zł. W Cayenne mamy do czynienia z tą samą jednostką napędową, ale przez większą masę pojazdu osiągi są nieco gorsze. Po 5,9 s pojawia się na zegarach 100 km/h, a prędkość maksymalna to 234 km/h. Za hybrydowego Cayenne'a trzeba zapłacić 410 900 zł.

 

Volvo V60 i XC90 Plug-in Hybrid

V-sześćdziesiątka była pierwszą hybrydą plug-in szwedzkiej marki. Nie dość tego, to także pierwszy hybrydowy diesel z wtyczką. W praktycznym nadwoziu kombi upchano 2,4-litrowego diesla D5 o mocy 215 KM i silnik elektryczny o mocy 70 KM. Efektem czego jest 100 km/h uzyskiwane już po 6 s. Dla eko-maniaków przydatna będzie informacja, że na nieskazitelnym trybie PURE pokonamy do 50 km. W trybie mieszanym zużywamy tylko 1,5 litra paliwa na 100 km. Drugi szwedzki "wtyczkowóz" to XC90. SUV dopiero co wjechał do polskich salonów. Cena to ok. 400 tys. zł.

 

Mercedes Klasy C i S

Jeśli chodzi o "mercedesowskie wtyczkowozy" na polskim rynku znajdziemy na razie klasę S w przedłużonej wersji. S500 PLUG-IN HYBRID L ma pod maską 3-litrową V-szóstkę i silnik elektryczny. Łączna moc zespołu napędowego to aż 442 KM. Dzięki temu "eska" rozpędza się do setki w 5,2 s, a prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. Na samym silniku elektrycznym pojedziemy nawet 140 km/h. Ceny startują od 506 tys. zł. Mniejsza klasa C zadebiutowała podczas styczniowego salonu w Detroit. Jego maska skrywa turbodoładowanego "spalinowca" i elektrycznego "partnera". Wspólnie generują moc 275 KM I aż 599 Nm momentu obrotowego.

 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>Aut hybrydowych przybywa, jak grzybów po deszczu. Ostatnimi czasy zaczęło wypływać coraz więcej aut z wtyczkami plug-in. I jest ku temu bardzo dobry powód. Oto przegląd hybryd plug-in na polskim rynku.</p><br /><br /><a href="/wydarzenia/Hybrydy-typu-plug-in-dostepne-w-Polsce-przeglad-rynku,19336,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2015-03-27 11:21:53
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij