Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Hyundai Santa Fe blue Hybrid

Hyundai Santa Fe blue Hybrid Hyundai Santa Fe blue Hybrid

Samochód zachował dynamiczny wygląd, ale pod jego maską nastąpiła istna rewolucja. Inżynierowie firmy Hyundai opracowali własny system równoległego napędu hybrydowego, łączący ekonomiczny silnik Theta o pojemności 2,4 litra z 6-stopniową przekładnią automatyczną i silnikiem elektrycznym o mocy 30 kW.

Silnik elektryczny służy także jako generator, przetwarzający energię uzyskiwaną podczas hamowania na prąd ładujący akumulator. Opracowana przez firmę własna koncepcja hybrydowego napędu równoległego będzie stosowana we wszystkich następnych projektach samochodów hybrydowych Hyundai.

Benzynowo-elektryczna technologia zastosowana w Sante Fe pozwala obniżyć emisję CO2 do zaledwie 148 g/km (w cyklu mieszanym) i uzyskać zużycie paliwa wynoszące 6,2 l/100km (w cyklu mieszanym). Przy tym auto przyspiesza do  100 km/h w czasie 10,6 s i uzyskuje prędkość maksymalną 170 km/h.

W celu minimalizacji zużycia paliwa, wszystkie elementy silnika Theta oraz układów przeniesienia napędu i chłodzenia poddano optymalizacji, służącej redukcji tarcia i strat energii. Silnik dostosowano do smarowania olejem o niskiej lepkości, a oprogramowanie komputera sterującego pracą silnika wyłącza go po zatrzymaniu pojazdu, ograniczając chwilową emisję spalin do zera. Po naciśnięciu pedału przyspieszenia, system ISG (Integrated Starter Generator) automatycznie uruchamia silnik.

Elektrycznym źródłem napędu Santa Fe blue Hybrid jest silnik o mocy 30 kW (205 Nm), który połączono bezpośrednio z sześciobiegową przekładnią automatyczną. Przełożenia trzech najwyższych biegów wydłużono, uzyskując niższe obroty silnika w czasie jazdy, co korzystnie wpłynęło na zużycie paliwa.

Energia elektryczna przechowywana jest w akumulatorze litowo-polimerowym (5,3 Ah / 270 V), który w porównaniu z akumulatorami litowo-jonowymi, charakteryzuje się wyższą gęstością energetyczną i niższym kosztem produkcji. Akumulatory oznaczane jako Li-Poly, są odporniejsze na uszkodzenia mechaniczne, mają też większą ilością cyklów rozładowania i ładowania, do czasu wystąpienia spadku pojemności energetycznej.

Źródło: Hyundai

zobacz galerię

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 39 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Ekologia jest w cenie. Oto kolejne auto, które została opracowane z troską o środowisko naturalne - Hyundai Santa Fe blue Hybrid.
    auto motor i sport, 2008-10-27 09:22:58
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij