Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Hyundai i40: Nowa twarz w segmencie D

No i doczekaliśmy się. Hyundai zafundował swojemu i40 facelifting. Choć auto nadal wyglądało dość świeżo, to konkurencja od czasu jego premiery mocno wybiła do przodu, więc kuracja odmładzająca przyda się w walce o klienta.

2014-12-11

Modyfikacje wprowadzone przez designerów z Hyundaia przy okazji retuszu nie zakończyły się na karoserii i40. To, co nowe znajdziemy również pod jego blachami. Skrzynia biegów, silniki, prowadzenie auta to elementy, którym konstruktorzy przyjrzeli się jeszcze raz, a niektóre z nich po raz pierwszy znalazły zastosowanie we flagowym modelu- Genesis.

Z przodu auta naszą uwagę przykuwają nowe detale: przestylizowane przednie lampy, wyraźniejszy, sześciokątny grill oraz zupełnie przeprojektowany zderzak z zintegrowanymi lampami przeciwmgłowymi, wykonanymi w technologii LED, które zadebiutowały w modelu Genesis. Z tyłu nadwozia zmiany są mniej spektakularne. Zauważymy tutaj głównie przeprojektowane klosze lamp oraz kilka kosmetycznych poprawek. Całość przyprawiona została nowymi wzorami 16- i 18-calowych felg. Wszystkie zmiany tworzą udaną i miłą dla oka kontynuację stylistyki poprzednika.

Odświeżony i40 jest dostępny z dwoma wzmocnionymi dieslami 1.7, spełniającymi normę emisji spalin Euro6, o dwóch wariantach mocy: 115 KM oraz 141 KM. Ta mocniejsza jednostka może zostać sprzężona z zupełnie nową w tym modelu siedmiobiegową, dwusprzęgłową przekładnią automatyczną, zapewniającą większą wydajność oraz dającą kierowcy możliwość manualnej zmiany przełożeń łopatkami umieszczonymi za kołem kierownicy.

Koreańczycy nie zapomnieli wyposażyć i40 w sporą dawkę technologii. Na pokładzie znajdziemy znany wszystkim system Stop & Go, system ATCC (Advanced Traction Cornering Control) poprawiający trakcję na zakrętach oraz system ECS (Rear Electronic Damping Control System). Ten ostatni znajdzie się na wyposażeniu najpopularniejszej wersji i40, czyli tej w nadwoziu kombi. Dzięki różnym jego trybom kierowca będzie mógł ustawić zawieszenie w zależności od swojego stylu jazdy. System ten działa wspólnie z elektroniczną regulacją tłumienia, która została zaprezentowana, a jakże, w modelu Genesis.

W Hyundaiu wydłużyli również listę aktywnych oraz pasywnych systemów bezpieczeństwa. Do dostępnych już systemów dodano SHB (Smart High Beam). Odpowiada on za monitorowanie zbliżającego się ruchu i wyłączanie świateł drogowych, by nie oślepiać kierowców nadjeżdżających z przeciwka. Nie trzeba chyba dodawać gdzie ten system zastosowano po raz pierwszy. Od teraz nie zabraknie również systemu rozpoznającego znaki  i informującego kierowcę o ograniczeniach prędkości na wyświetlaczu TFT między zegarami. Poświęcono też więcej czasu systemowi nawigacji, który w swojej najnowszej odsłonie obsługuje się ulepszonym ekranem dotykowym o lepszej widoczności.

Hyundai i40, tak jak wszystkie modele tego producenta, ma 5-letnią gwarancję bez limitu kilometrów.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 92 000 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Ciekawe czy zmienili zawiasy bagażnika na teleskopowe.

    rzęsor, 2014-12-23 12:03:43
  • avatar
    zgłoś
    <p>W segmencie D konkurencja robi się na prawdę zacięta. Nowy Passat, Mondeo czy Insignia to mocni gracze, więc koreańczycy żeby nawiązać z nimi walkę musieli odświeżyć swojego Hyundaia i40.&nbsp;</p><br /><br /><a href="/wydarzenia/Hyundai-i40-facelifting,18589,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2014-12-11 12:28:58
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij