Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Hyundai ix35: kontynuacja sukcesu

Mały SUV Hyundaia, kiedy wszedł do produkcji w 2010 r., stał się najszybciej sprzedającym się modelem w Europie w historii koreańskiej marki - po trzech latach doczekał się faceliftingu.

2013-06-18
Hyundai ix35

A produkcja modelu ix35 odbywa się niedaleko nas, w czeskich Nosovicach. Powstała tam fabryka, jak donosi nasz przedstawiciel, ma wręcz idealny, laboratoryjny wystrój - w skrócie, jest jedną z najnowocześniejszych fabryk na świecie. Faza rozwojowo-projektowa ix35 również miała miejsce w Europie, tym razem u naszych zachodnich sąsiadów w Russelsheim.

Zmodernizowany ix35 stawia na lepsze osiągi, większą ekonomię i pewniejsze zachowanie na drodze. Nowy silnik benzynowy GDI ma pojemność dwóch litrów, 166 KM i 205 Nm maksymalnego momentu, spełnia również normę Euro 5. W ofercie jest też 2-litrowy diesel o mocy 136 KM, który może być połączony z 6-biegowym automatem i napędem 4WD.

Na drodze zawieszenie ma lepiej tłumić nierówności i trzymać auto w ryzach. Układ kierowniczy z systemem Flex Steer pozwala kierowcy wybrać tryb pracy - normal, comfort i sport.

Wewnątrz poprawiono materiały, nawiewy są otoczone chromowymi obwódkami, a uchwyty na kubki podświetlono. Większy jest opcjonalny ekran nawigacji (7-cali), a obraz z tylnej kamery wyświetlany jest na 4,3-calowym monitorze.

Oprócz wersji klasycznych Hyundai planuje wprowadzenie limitowanej odmiany napędzanej wodorem i energią elektryczną. Do 2015 Hyundai chce sprzedać 1000 egzemplarzy takiego ix35, po 2015 nawet 10 000. Pierwszych 15 sztuk zostało przekazanych miastu Kopenhaga. Ix35 Fuel Cell posiada 136-konny silnik elektryczny z dwoma zbiornikami na wodór. Moment obrotowym wynosi 300 Nm i jest dostępny w całym zakresie obrotów. Zasięg auta na jednym ładowaniu to 594 km. Prędkość maksymalna wynosi 160 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 12,6 s.

amis

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Mały SUV Hyundaia, kiedy wszedł do produkcji w 2010 r., stał się najszybciej sprzedającym się modelem w Europie w historii koreańskiej marki - po trzech latach doczekał się faceliftingu.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2013-06-18 10:36:04
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij