Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ

1


OCEŃ

Hyundai testuje i20 WRC na Mazurach

Hyundai WRC jako pierwszy zespół przyjechał na mazurskie szutry, aby przygotować samochód do Rajdu Polski, który startuje za około miesiąc. Testy potrwają do piątku, a na zamkniętych odcinkach specjalnych można było spotkać m.in. wicemistrza świata Thierrego Neuvilla.

2014-05-22

Tegoroczny Rajd Polski, który w kalendarzu MŚ zastąpił legendarny Rajd Akropolu, odbędzie się w dniach 26-29 czerwca, lecz zespoły już teraz skrupulatnie przygotowują się do nieznanych im warunków panujących na mazurskich szutrowych drogach, gdzie ostatnio w ramach kalendarza WRC rywalizowano w 2009 roku. Od poniedziałku do piątku w okolicach Mikołajek, naprzemiennie samochód testuje cała trójka kierowców przewidzianych do startu w Rajdzie Polski - Thierry Neuville, Juho Hanninen i Hayden Paddon.

Hyundai WRC jako debiutant w rajdowych Mistrzostwach Świata, oprócz standardowego przed rajdem testowania auta w celu ustawienia podzespołów, aby te dobrze spisywały się na danej nawierzchni, musi także stale pracować nad ulepszaniem i rozwijaniem samochodu. Musimy testować samochód więcej niż konkurencja, gdyż nasza konstrukcja jest bardzo młoda i wymaga stałego ulepszania – powiedział nam Thomas Villette, przedstawiciel Hyundaia WRC.  

Trasy Rajdu Polski biegnące na terenie nizinnym wokół mazurskich jezior są bardzo malownicze, lecz nietypowe w Mistrzostwach  Świata, gdzie większość rajdów rozgrywa się na terenach górskich. Menadżer zespołu, Alain Penasse odniósł się do odcinków ulokowanych na Litwie, gdzie kierowcy rywalizować będą w pierwszy dzień Rajdu Polski. - Odcinki na Litwie nie są specjalnie urokliwe i dziwi mnie to, że zamiast rywalizować wyłącznie na znacznie ciekawszych trasach w Polsce kierowcy muszą jechać tak daleko od bazy rajdu - mówił Thomas Villette. (Mikołajki od oddalonego serwisu w Druskiennikach na Litwie dzieli ponad 220 kilometrów przyp. red.).

Szutrowe mazurskie drogi są bardzo miękkie i piaskowe, czyli całkowicie inne niż twarde kamieniste trasy w Argentynie czy Portugalii. Takie warunki są całkowicie nieznane dla wszystkich zespołów, ponieważ na mazurskich trasach kierowcy nie ścigali się jeszcze nową generacją aut WRC.
Trasa po całym dniu testów wygląda okropnie, jest bardzo nierówno szczególnie na zakrętach i dohamowaniach – stwierdził Thomas Villette.

Szutrowe testy w Polsce są także ostatnim treningiem dla kierowców przed Rajdem Sardynii, który odbędzie się już 5 czerwca.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 45 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij