Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Impreza XV – crossover Subaru

W Genewie Subaru zamierza pokazać Europie Imprezę SV - kolejnego crossovera w swojej ofercie.

2008-11-07
Subaru Impreza Outback Sport Subaru Impreza Outback Sport

Z siedziby Subaru nie wyciekło jeszcze żadne zdjęcie, które mogłoby zdradzić jak będzie wyglądała "terenowa" wersja Imprezy. Jednak patrząc na specyfikację z informacji prasowej, wygląda na to, że będzie to europejska odmiana Imprezy sprzedawanej w USA jako Outback Sport.

Inny grill, nadkola i relingi dachowe - to elementy, które maja odróżniać wersję SV od standardowej Imprezy. Te same szczegóły zaobserwujemy we wspomnianym modelu zza Oceanu.

Auto ma być dostępne zarówno z 2-litrowym benzynowcem, jak i dieslem o zbliżonej pojemności. Oczywiście oba silniki to jednostki typu bokser.

Impreza SV ma trafić do sprzedaży latem tego roku.

Oprócz niej Subaru przywiezie do Genewy koncept Hybryd Tourer, o którym mówiliśmy przy okazji zeszłorocznych targów w Tokio i hybrydę zbudowaną na podstawie sprzedawanego w Japonii modelu Stella.

Trochę szpanu

Wiele osób po zużyciu podstawowego, fabrycznego kompletu opon myśli o połączeniu zakupu nowych z poprawą urody swego auta. Podstawowy sposób to niższe i szersze, a więc podobno bardziej "rasowe" opony. Najczęściej, bo najtaniej - z pozostawieniem dotychczasowych felg. Technicznie jest to wykonalne (np. opona o 10 mm szersza i nieco niższy profi l), ale o paru ograniczeniach trzeba pamiętać. Im niższy profi l (czyli odległość między felgą a ziemią), tym całe koło twardsze, a więc auto na równych drogach będzie prowadzić się lepiej, ale na naszych gorzej. I będzie trzęsło niemiłosiernie. (Niszcząc cały samochód.) Trzeba sprawdzić, nawet centymetrem krawieckim, całkowity obwód starego i nowego koła. Bo ten obwód decyduje o całkowitym przełożeniu układu napędowego, a więc o szybkości maksymalnej, o przyspieszeniu 0-100 km/h, o tym czy szybkościomierz pokazuje prawdę i o... ilości kilometrów przejechanych na liczniku. Jeśli nowe koła będą mniejsze, poprawimy przyspieszenia samochodu, ale zmaleje szybkość maksymalna. Koła większe dadzą efekt odwrotny. Uważa się, że dla zwykłych użytkowników dróg tolerancja obwodu koła to ± 2%. Co ciekawe, można się w tej tolerancji zmieścić zmieniając też felgi, np. na wyraźnie większe, obniżając równocześnie opony. Ilość kombinacji jest ogromna.

Tekst: Julian Obrocki
Zdjęcie: Jacek Hanusz

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 97 236 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Warto przemyśleć. Opona to dziś jedyna na tyle awaryjna część samochodu, że powszechnie wozimy koło zapasowe. W nowym samochodzie problemu opon w zasadzie nie ma. Jednak potem trzeba kupić zimówki. A w końcu nowe opony podstawowe. Ale jakie?
    auto motor i sport, 2008-11-07 11:35:51
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij