Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Innowacja Mercedesa w silnikach diesla

Mercedes przedstawia technologię NANOSLIDE, która zmniejsza tarcie cylindrów, a tym samym zużycie paliwa i CO2.

2014-08-11

W 1936 roku po raz pierwszy wprowadzono silnik diesla do samochodu osobowego. Zrobił to Mercedes. Dziś jest jednym z czołowych producentów aut z silnikami wysokoprężnymi i właśnie wprowadza innowacyjne rozwiązanie.

Inżynierowie skonstruowali tłoki cylindrów wykonane ze specjalnego rodzaju stali, a nie jak dotychczas, aluminium. Cylindry pokryte są powłoką nazwaną przez Mercedesa NANOSLIDE. Technologia ta ma za zadanie zmniejszenie tarcia, a co za tym idzie także spalania.

Zdecydowano się na użycie super-trwałej stali, ponieważ stal rozszerza się mniej przy wysokich temperaturach niż aluminium. To powoduje mniejsze tarcie w tłokach i mniej energii potrzebnej do napędzania jednostki. To wszystko przekłada się na mniejsze zużycie paliwa. Użycie stali pozwala także zmniejszyć rozmiar silnika i zwiększyć jego moc i wydajność. Żywotność takiego silnika ma być większa.

Silnik jest jeszcze w trakcie testów, ale już we wrześniu zostanie zaprezentowany w modelu E 350 BlueTEC. Będzie miał taką samą moc, co dotychczasowa jednostka (258 KM), ale ma zużywać tylko 5 l/100 km.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 68 019 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-3, kombi van-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Mercedes przedstawia technologię NANOSLIDE, która zmniejsza tarcie cylindrów, a tym samym zużycie paliwa i CO2.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-08-11 14:26:42
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij