Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Inteligentne samochody będą myśleć jak człowiek – konferencja Bosch Connected World 2017

Dzięki rozwojowi sztucznej inteligencji w ciągu najbliższych 10 lat samochody z funkcją automatycznej staną się codziennością.

Podczas berlińskiej konferencji prezes zarządu spółki Bosch Volkmar Denner potwierdził, ze jego firma pracuje nad „mózgiem” dla samochodów z funkcją automatycznej jazdy. Dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji przygotowany przez Boscha komputer może wykorzystywać procesy uczenia maszynowego (deep learning).

Dzięki temu  ma kierować zautomatyzowanym pojazdem także w skomplikowanych i nowych dla pojazdu sytuacjach na drodze. Ma potrafić samodzielnie poruszać się w ruchu drogowym i podejmować decyzje. Dzięki czujnikom samochody już dziś mogą rozpoznawać i monitorować swoje otoczenie. Dzięki sztucznej inteligencji w przyszłości samochody będą potrafiły także interpretować i przewidywać zachowanie innych uczestników ruchu.

Przy tworzeniu centralnego komputera pokładowego Bosch współpracuje z amerykańską Nvidią. Nvidia opracowała chip, który potrafi analizować algorytmy poruszania się pojazdu, wygenerowane dzięki procesom uczenia maszynowego. Komputer ma wejść do produkcji seryjnej najpóźniej na początku przyszłej dekady.

Jak postrzegaliśmy samochody autonomiczne pięć lat temu? Technika i prawo - samochody przyszłości
 
   

Dzięki sztucznej inteligencji samochód z funkcją automatycznej jazdy może rozpoznawać, oceniać i uwzględniać we własnej strategii jazdy skomplikowane sytuacje na drodze, takie jak skręt poprzedzającego go pojazdu. Wiedzę pozyskaną w trakcie jazdy komputer przechowuje w sztucznych sieciach neuronowych. Eksperci Boscha są przekonani, że w najbliższym dziesięcioleciu pojazdy autonomiczne staną się codziennością.

Przykładem praktycznego wykorzystania sztucznej inteligencji w aucie może być chociażby kontakt pojazdu z serwisem. Gdy przednią szybę uszkodzi kamień, warsztat automatycznie otrzyma za pośrednictwem chmury informację o zdarzeniu i może przygotować się do naprawy.

Podłączony do sieci wózek widłowy będzie „wiedział” kiedy podjechać do magazynu i przywieźć z niego do serwisu nową szybę, by była gotowa do montażu, gdy klient wjedzie do warsztatu. Mechanik przejrzy instrukcję naprawy dzięki okularom wyposażonym w funkcję rzeczywistości rozszerzonej (Augmented Reality), co ułatwi i przyspieszy pracę.
 

Ciekawi jesteśmy Waszej opinii – czy taka perspektywa bardziej Was cieszy, czy przeraża?

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij