Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Jaguar E-Pace - ofensywa w segmencie SUV-ów

Jaguar E-Pace to drugi SUV w ofercie marki, mniejszy od swojego brata F-Pace. Na rynku konkurować będzie m.in. z Audi Q3.

Jaguar E-Pace Jaguar E-Pace

Jaguar E-Pace ma trudne zadanie. Na rynku będzie musiał odkroić dla siebie kawałek tortu, który jest w posiadaniu rywali o ugruntowanej pozycji. Audi Q3, BMW X1 czy Mercedes GLA to mocni gracze, którzy tanio skóry nie sprzedadzą.

Nowy SUV Jaguara nie jest jednak pierwszym lepszym autem. Oparty na konstrukcji Range Rovera Evoque model wykorzystuje również elementy zawieszenia Jaguara XF, co oznacza sportowy charakter E-Pace'a. Przyznaje to sam Graham Wilkins, szef inżynierów marki.

Jeśli chodzi o wygląd modelu, nie jest on po prostu zmniejszoną wersją F-Pace'a. Wręcz przeciwnie. Szef projektaktów Ian Callum wziął na warsztat sportowego F-Type'a i na jego podstawie narysował całość niemal od zera.

Pokrewieństwo z rasowym F-Typem widać gołym okiem, choćby w kształcie reflektorów. Auto jest dynamiczne, a efekt ten wzmacnia unosząca się linia okien i masywny tył. Na podkreślenie zasługuje fakt, że opcjonalnie zamówić można największe w segmencie koła o średnicy aż 21 cali.

W kabinie podobnie, więcej widać charakteru sportowego modelu F-Type, niż SUV-a F-Pace. Deska rozdzielcza jest skupiona na kierowcy, a off-roadowy charakter wzmacnia pokaźny uchwyt z prawej strony konsoli środkowej.

Jaguar E-Pace Jaguar E-Pace

W standardzie klienci otrzymają system Jaguar Touch Pro z 10-calowym ekranem dotykowym oferującym łączność 4G, osiem hotspotów wi-fi i inne funkcje łączności. Opcjonalnie, w miejsce tradycyjnych zegarów, zamówić można 12,3-calowy wyświetlacz TFT, na wzór Audi Virtual Cockpit.

Jaguar E-Pace Jaguar E-Pace

Miejsca w kabinie ma być pod dostatkiem, nawet tak wiele jak w modelu F-Pace. To zasługa rozciągniętego - w stosunku do Range Rovera Evoque - rozstawu osi, sięgającego 2681 mm. Pojemność bagażnika to solidne 577 litrów, co jak na 4,4-metrowej długości auto jest wynikiem ponadprzeciętnym.

Jaguar E-Pace Jaguar E-Pace

Pod aluminiową maską pracować może jeden z pięciu silników. Są to trzy diesle o mocy 150, 180 lub 240 KM i dwie jednostki benzynowe o mocy 249 lub 300 KM. Napęd na obie osie trafi do większości wersji, podczas gdy najsłabszy diesel standardowo oferowany będzie z napędem na dwa koła. Skrzynie biegów to 6-stopniowa przekładnia manualna lub 9-stopniowy automat.

Jaguar E-Pace Jaguar E-Pace

Modele E-Pace i E-Pace R-Dynamic będą dostępne z pakietami wyposażenia S, SE oraz HSE. Produkcja odbywać się będzie również w zakładach Magna Steyr, na mocy zawartego porozumienia, ze względu na to, że brytyjskie fabryki osiągnęły już niemal swoje maksimum zdolności produkcyjnych. W roku 2018 w tych samych zakładach rozpocznie się natomiast wytwarzanie Jaguara I-Pace z napędem elektrycznym.

Jaguar E-Pace Jaguar E-Pace

Kiedy poznamy dokładną specyfikację oraz cennik, natychmiast o tym napiszemy. Póki co, obejrzyjcie zdjęcia i napiszcie w komentarzach, co sądzicie o nowym Jaguarze E-Pace.

Póki co zobaczcie, jak lata Jaguar E-Pace. Ten skok wpisany został do księgi rekordów Guinnessa.


Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 145 900 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij