Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.5

Jaguar XE już jest!

Wczoraj pisaliśmy o zapowiedzi nowego modelu, dziś już wiemy jak wygląda i co kryje w środku. Wieczorem w Londynie miała miejsce premiera nowego Jaguara XE.

2014-09-09

Jaguar z nowym modelem XE stawia na wrażenia z jazdy i sportowy charakter. Lekka aluminiowa konstrukcja (ok. 1,5 t), spory rozstaw osi i niska pozycja za kierownicą potwierdzają fakt, że XE jest autem tworzonym z myślą o kierowcy i jego doznaniach w czasie jazdy.

Krótkie zwisy nadwozia i ostro zarysowana linia dachu sprawiają, że auto przypomina trochę nadwozie coupe. Spece z Jaguara spędzili 8 milionów godzin, tworząc symulacje komputerowe, które pozwoliły osiągnąć niski współczynnik oporu powietrza 0,26 Cx.

W Londynie zaprezentowano sportową wersję Jaguara XE-  odmianę S. Pod maską pracuje tam 3-litrowa, doładowana V-szóstka o mocy 340 KM. W połączeniu z 8-biegowym automatem Jaguar XE S przyspiesza 0-100 km/h w zaledwie 5,1 s. Do XE S mają dołączyć mniejsze 4-cylidrowe silniki benzynowe i wysokoprężne. Najoszczędniejszy silnik ma spalać 3,8 l/100 km i zużywać 99 g CO2 .

Jaguar oprócz sportu, stawia też na ekologię. Cały szkielet nowego XE jest wykonany z przetworzonego aluminium. XE jest pierwszym samochodem na świecie, w którym zastosowano RC 5754, czyli stop aluminium wykonany głównie z odzyskanego materiału. To zapewne pozwoliło obniżyć nieco koszty produkcji i zmniejszyć masę pojazdu.

Nie zapomniano też o bezpieczeństwie. XE został wyposażony w układ ASPC (ang. All Surface Progress Control). Opracowany wspólnie z Land Roverem w produkcji systemów kontroli trakcji w terenie, działa jak tempomat do powolnej jazdy. ASPC działa w przedziale od 3,6 km/h do 30 km/h. Kontroluje układ hamulcowy i napędowy, zapewniając optymalną trakcję w trudnych warunkach.

Jaguar w tym modelu, jako jeden z pierwszy w tym segmencie, oferuje kamerę stereoskopową. Ten czujnik jest „oczami” niezależnego systemu hamowania, zapewniając dokładny pomiar prędkości i odległości od poprzedzającego pojazdu. W razie zagrożenia jest w stanie zatrzymać auto, żeby uniknąć kolizji.

Zastosowano tutaj także technologię InControl. Za pomocą smartfona kierowca może kierować funkcjami samochodu. System obsługuje także technologie Bluetooth, strumieniowego przesyłania dźwięku i USB.

Jaguar XE ma być niedrogi w utrzymaniu. Przeglądy należy robić co 30 000 km lub co dwa lata, a komponenty projektowano tak, by były łatwo dostępne, co z kolei obniża ich cenę. Jak będzie w rzeczywistości, czas pokaże.

Więcej szczegółów na temat Jaguara XE zostaną przedstawione w październiku na targach motoryzacyjnych w Paryżu.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 159 900 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij