Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Jaguar XJ Sentinel– bunkier na kółkach

2010-08-19
Jaguar, XJ, Sentinel Jaguar XJ Sentinel

 

Moskiewskie Motor Show stanie się miejscem premiery opancerzonej wersji Jaguara XJ.Możni tego świata, czujący wszechobecne zagrożenie terrorystyczne, mogą znaleźć schronienie w nowym modelu Jaguara - opancerzonym "iksjocie", któremu nadano przydomek Sentinel (wartownik). Jego nadwozie wzmocniono stalą o podwyższonej wytrzymałości, wzbogaconą kevlarem. Pod podłogą znalazła się osłona przed granatami. Dzięki tym modyfikacjom, XJ Sentinel zapewnia ochronę pasażerów do poziomu ochrony balistycznej B7 (czyli zabezpiecza przed ostrzałem z ostrej amunicji np. AK-74) i chroni pasażerów przed zdetonowanym w pobliżu pojazdu ładunkiem wybuchowym o wadze 15 kg! Dla porównania wzmocniona wersja Rosomaka - samochodu pancernego używanego między innymi przez Wojsko Polskie - zapewnia ochronę załodze przy najechaniu kołem na ładunek o masie tylko 10 kg TNT. Auto spełnia do tego najnowsze standardy dotyczące samochodów opancerzonych i otrzymał certyfikat organizacji QinetiQ zajmującej się szeroko pojętym zapewnieniem bezpieczeństwa najbardziej wymagającym klientom.

Oczywiście konieczność instalacji dodatkowych połaci stali, chroniących pasażerów wiązała się z drastycznym wzrostem masy auta. Sentinel waży teraz około 3300 kg, czyli o prawie półtora tony więcej niż zwykły XJ. Mimo to 385-konny, pięciolitrowy silnik V8 pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 9,7 sekundy i potrafi rozpędzić ociężałego kota do 195 km/h.

Klienci, którzy zdecydują się na XJ Sentinel korzystają z kompleksowego programu wsparcia, zarówno przed jak i po zakupie. Dedykowany konsultant ds. bezpieczeństwa ściśle współpracuje z klientem w procesie sprzedaży, w celu zapewnienia pełni dopasowania opcji wyposażenia dodatkowego, niezbędnego indywidualnym nabywcom. W trakcie użytkowania pojazdu pakiet wsparcia zawiera szkolenia kierowców i obsługę specjalistów w razie potrzeby. 

 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 448 900 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    A moim zdaniem nie ma co typować, gdzie ten samochód się przyjmie a gdzie nie. Z dwóch powodów.1. Nowy XJ sam w sobie jest zupełnie inny niż poprzednia generacja, co automatycznie wskazuje na konieczność poznania go. Automatyczne przekreślanie go oznaczałoby zwykłą ignorancje i lęk przed nowością.2. Produkować model luksusowy i nie mieć odmiany opancerzonej dla najbardziej wymagających i szanujących swoje bezpieczeństwo klientów to samobójstwo. Z jednej strony automatycznie producent skazałby się na obejście się smakiem, gdy zamożny klient odchodzi do konkurencji (zarówno innych koncernów jak i firm specjalistycznych) i tam wydaje kasę na dołożenie pancerza, z drugiej zaś pozbawiłby się możliwości starania się o produkcje całych flot opancerzonych limuzyn dla głów państw i dyplomacji. I tak źle i tak źle. XJ jest limuzyną spektakularną, może nieco szokującą, ale należy się za niego szacunek zarządowi Jaguara. Odważny krok ku przyszłości, czas pokaże, czy to krok milowy. Sentinel tylko uwiarygodnia jeszcze bardziej wizerunek tej limuzyny.
    Wiktor BN, 2010-08-19 21:42:06
  • avatar
    zgłoś
    Co prawda to prawda. Jaguar będzie raczej znajdował głównie nabywców w GB. Ta marka jakoś nie kojarzy się z potężnym luksusem i ciężko Jaguarowi będzie odwrócić uwagę od "oklepanych" trochę serii 7, A8 i klasy S.
    ~Samuraj002, 2010-08-19 15:25:34
  • avatar
    zgłoś
    ale wytypowałeś, że pójdzie i tak tylko w GB to jak ma zagrozić Wielkiej Trójcy?
    esper, 2010-08-19 14:38:35
  • avatar
    zgłoś
    Może i jest firm więcej, bo prezydent Francji jeździ opancerzoną C6-tką, ale w Europie, to większość głów państw korzysta głównie z usług "Wielkiej Trójcy"
    byku123, 2010-08-19 14:36:19
  • avatar
    zgłoś
    ja bym celował raczej w Chiny, tam się sprzedają longi. A co do monopolistów - gdzie trzech tam już nie ma monopolu Panie. A takich firm szykujących panzery jest więcej w ogóle.
    esper, 2010-08-19 13:53:01
  • avatar
    zgłoś
    Można powiedzieć iż monopolistom w dziedzinie ochrony VIP-ów (tj. BMW z Serią 7, Audi z modelem A8 i Mercedesem z klasą S) przybywa silny konkurent. Podejrzewam, jednak, że jedynym rynkiem jaki skusi się na ten model, to będzie rynek Brytyjski.
    byku123, 2010-08-19 13:37:03
  • avatar
    zgłoś
    Nie czujesz się wystarczająco bezpiecznie w swoim aucie? Kup sobie "Wartownika"
    auto motor i sport, 2010-08-19 10:43:46
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij