Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Jaguar XJ: Wielki kot po faceliftingu

Największy z brytyjskich kotów, czyli Jaguar XJ jest z nami od 2009 roku.  Po 6 latach obecności na rynku producent postanowił odświeżyć i unowocześnić swoją limuzynę. 

2015-06-16

Jaguar XJ od samego początku był pięknym autem. Projektanci też chyba o tym wiedzieli, więc pochylając się nad limuzyną na nowo przy okazji faceliftingu, nie wprowadzili wiele zmian. Auto nadal więc wyróżnia się na tle swoich niemieckich rywali, ma klasę i wręcz epatuje swoją brytyjskością.

Lekko, choć i tak najbardziej, zmienił się przód auta. Przednie reflektory, które teraz w pełni wykorzystują technologię LED, dostały nowy wygląd. Przemodelowano też zderzak, gdzie zagościło więcej chromu wokół powiększonych wlotów powietrza. Podobno również grill, będący głównym atrybutem „Jaga” zwiększył nieco swoje rozmiary. Wierzymy na słowo. Retusz zawitał też w tylnej części nadwozia, gdzie lekko odświeżono lampy oraz przemodelowano końcówki wydechu. Designerzy Jaguara nie zdecydowali się natomiast na usunięcie kontrowersyjnych czarnych paneli na słupku C, które prawdopodobnie mają dawać złudzenie scalenia tylnej szyby z powierzchnią szyb bocznych.

   

Jedną z większych zmian jest wprowadzenie do oferty dwóch nowych wersji. Jedną z nich jest wersja „królewska”, czyli Autobiography, która dostępna będzie jedynie z wydłużonym podwoziem i 20-calowymi felgami Maroa. Pikowana skóra najwyższej jakości przeszywana kontrastującą nicią oraz elektryczne fotele z masażem to tylko część udogodnień z jakich korzystać będą pasażerowie tylnej kanapy. Dla uprzyjemnienia im podróży na oparciach przednich siedzeń zamontowane zostały dwa 10,2-calowe monitory HD.

Jeśli ktoś zamiast luksusu woli sportowego ducha, to do niego skierowana jest druga z nowości w cenniku Jaguara XJ. Wersja R-Sport na tle innych wersji brytyjskiej limuzyny wyróżnia się m.in. delikatną lotką na klapie bagażnika, czarną, błyszczącą listwą wokół okien i wlotów powietrza, czarnym grillem i 20-calowymi felgami o wzorze Mataivia. We wnętrzu też znajdziemy kilka sportowych „smaczków”: sportowe fotele i kierownicę, czy też niektóre elementy wykończone w fortepianowej czerni i włóknie węglowym.

   

W gamie jednostek napędowych znajdą się zarówno stare, dobrze znane jednostki, jak i takie, które wprowadzają trochę świeżości. Nowością jest odświeżony 3-litorwy diesel V6. Teraz rozwija 300 KM i 700 Nm, przy jednoczesnym obniżeniu apetytu i emisji szkodliwych gazów. W temacie silników diesla to by było na tyle. Całe szczęście wybór pomiędzy „benzyniakami” jest dużo szerszy. Zaczynając od najmniejszych, Jaguar oferuje nam 2-litrowego czterocylindrowca o mocy 240 KM. Następnie przechodzimy do 3-litrowego V6 legitymującego się mocą 340 KM, a kończymy na 5-litrowym V-osiem w trzech wariantach mocy: 470 KM, 510KM i 550KM. Każdy z motorów został połączony z automatyczną skrzynią renomowanej firmy ZF. 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 448 900 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij