Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Jaguar XJ – już do kupienia w Polsce

2009-12-30
Jaguar XJ Nowy Jaguar XJ

Po nowym wcieleniu klasycznego XJ-a, które całkowicie zrywa z niezmienionym przez lata poprzednikiem, angielska marka obiecuje sobie bardzo wiele. Auto przede wszystkim urosło wewnątrz, otrzymało bardzo lekką i wytrzymałą aluminiową konstrukcję oraz nowe, wyrafinowane jednostki napędowe.

XJ w naszym kraju dostępny jest w trzech wersjach silnikowych - z jednym turbodieslem oraz dwoma jednostkami benzynowymi. Pierwszy z nich ma pojemność 3 litrów, 6 cylindrów w układzie widlastym oraz dwie turbosprężarki. Moc 275 koni mechanicznych jest wystarczająca, by tą dużą limuzynę przenosić do 100 km/h w czasie 6,4 sekundy i zapędzać ją  w róg opisany na prędkościomierzu liczbą 250.

Wersja Luxury z tym silnikiem i krótkim rozstawem osi to wydatek 86 900 euro (po średnim kursie euro, czyli 4,15 zł) daje to kwotę 360 635 zł. Odmiana z długim rozstawem osi wyceniona została na kwotę 98 600 euro, czyli 409 190 zł.

Jeszcze więcej trzeba wydać, by stać się posiadaczem jednego z modeli wyposażonych w benzynową jednostkę napędową. XJ z 385-konną V-ósemką pod maską, zapewniającą przyspieszenia do 100 km/h w czasie 5,7 sekundy i ograniczoną elektronicznie prędkość maksymalną 250 km/h, w cennikach stoi za przynajmniej 111 700 euro (463 555 zł). Odmiana z długim rozstawem osi wymaga dopłaty 4600 euro.

Najszybszy, 510-konny XJ Supersport, napędzany 5-litrowym silnikiem V8 wspomaganym sprężarką mechaniczną i gwarantujący iście sportowe osiągi (od 0 do 100 km/h w ciągu 4,9 s) pod względem ceny mocno odstaje od całej reszty. Takie auto dostępne będzie od marca w cenie od 155 200 euro, czyli 644 080 zł.

Całe nadwozie nowego Jaguara XJ - skorupowa konstrukcja nośna nadwozia i jego panele zewnętrzne - wykonana jest z kombinacji tłoczonych, odlewanych i wyciskanych elementów ze stopów aluminium. Złącza skorupy są nitowane i klejone z wykorzystaniem technik stworzonych oryginalnie dla przemysłu kosmicznego i lotniczego i zaadaptowanych przez firmę Jaguar do celów motoryzacyjnych.

W kabinie nowego XJ nie ma "fizycznego" zestawu wskaźników. Zastępuje go 12,5-calowy ekran o wysokiej rozdzielczości wyświetlający wskaźniki wirtualne, które obejmują wszystkie funkcje wskaźników tradycyjnych.

Równie ciekawie prezentuje się ekran na konsoli centralnej. Wykorzystuje on technologię Dual-View, która pozwala kierowcy i pasażerowi z przodu na oglądanie zupełnie różnych obrazów na tym samym ekranie. Pasażer może na przykład oglądać telewizję lub film DVD, podczas gdy kierowca widzi mapę z trasą systemu nawigacyjnego.

Zapraszamy do obejrzenia obszernej galerii zdjęć nowego Jaguara XJ. 

 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 448 900 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij