Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Jeep Renegade: Z ziemi włoskiej

Z ziemi włoskiej na cały świat. Jeep, korzystając z zaplecza Fiata, wjeżdża modelem Renegade na teren małych miejskich SUV-ów. Ale auto nie byłoby Jeepem, gdyby nie radziło sobie również w lekkim off-roadzie.  

2014-04-15

W grupie Fiata Jeep jest gwiazdą, która ostatnio świeci zdecydowanie najjaśniej – Alfie brakuje większej liczby modeli, Fiat trzyma się głównie dzięki dobrej sprzedaży tanich aut (np. w Brazylii), a Lancia wkrótce zniknie z innych rynków niż włoski, gdzie oferować będzie tylko jeden model. Tymczasem Jeep, drugi rok z rzędu, sprzedał na świecie rekordową liczbę aut – 731 565 szt. I nie zamierza zwalniać. Renegade ma pomóc dobić Amerykanom do miliona sprzedanych samochodów.

Prezentując nowy model przedstawiciele firmy śmiało nawiązują do legendarnego Willysa – praprzodka wszystkich Jeepów, który objechał wojenne fronty, na których walczyli amerykańscy żołnierze. Renegade’em, co prawda, nikt na wojnę pchać się nie ma zamiaru, ale Jeep chce nim wygrać inną bitwę – o pieniądze klientów. Tak się ostatnio w świecie motoryzacji ułożyło, że ludzie kupują najchętniej samochody, które wyglądem udają, że potrafią zjechać poza asfalt, nawet jeśli na udawaniu się kończy. Renegade pojedzie nieco inną drogą niż reszta towarzystwa spod zanku SUV-ów.

Jak na standardy Jeepa, Renegade jest samochodem w rozmiarze XS – ma 4232 mm długości, 1804 mm szerokości i 1689 mm wysokości, a jego rozstaw osi to 2570 mm. Auto jest pierwszym Jeepem zaprojektowanym w Europie i będzie produkowane we włoskiej fabryce w Melfi – stamtąd trafi do sprzedaży w ponad 100 krajach świata. Najtrudniejsze misja specjalna Renegade’a to przekonanie Amerykanów do SUV-ów mniejszych niż te, które zwykli kupować. A przekonywać ich chce nie tylko bojowym, kanciastym wyglądem typowego Jeepa...

Renegade będzie oferowany w dwóch odmianach – „bardziej do miasta” Latitude i „prawie off-roadowej” Trailhawk. Druga od pierwszej będzie różnić się detalami – nieco inaczej wystylizowanym przodem z uchwytami do wyciągarki z przodu i z tyłu, znakomitym kątem natarcia (30,5 stopnia), zejścia (34,3 stopnia) i rampowym (25,7 stopnia), oponami typu all-terrain czy zwiększonym o 20 mm prześwitem.

Renegade to najmniejszy Jeep w historii, ale może być największym hitem.

Renegade, szczególnie w wersji Trailhawk, ma ambicje, żeby zakasować konkurencję w pod względem umiejętności jazdy poza asfaltem. W tej odmianie standardowo będzie dostępny system napędu 4x4 Jeep Active Drive Low – w razie wykrycia poślizgu po trafi on przesłać do dowolnego koła nawet 100% siły napędowej, ma 5 trybów jazdy wybieranych pokrętłem na konsoli środkowej (Auto, Śnieg, Piach, Błoto i Skały, w wersji Latitude dostępne będą cztery pierwsze), a także – dzięki redukcji przełożenia całkowitego na najniższym biegu w stosunku 2:1 – funkcję „pełzania” w terenie.

Oczywiście przy zwykłej przyczepności, żeby nie zużywać za dużo paliwa, auto będzie przechodzić w system napędu 4x2. W wersji z mocnym dieslem (2.0 Multijet II o mocy 170 KM) Renegade Trailhawk będzie w stanie pociągnąć przyczepę o masie nawet do 1500 kg.

Liczba silników dostępnych do małego Jeepa jest szeroka – oprócz wspomnianego wyżej diesla 2.0 (140 lub 170 KM) można wybrać silnik wysokoprężny 1.6 Multijet II (120 KM), podstawową jednostkę benzynową 1.6 (110 KM) lub coś z serii jednostek Multiair o pojemności 1.4 (140 KM lub 170 KM z turbo) i 2.4 (187 KM, dostępny tylko w USA). Słabsze odmiany tych jednostek będą występować tylko w autach z napędem na dwa koła.

Wyposażenie opcjonalne może być bogate – na liście znajdzie się m.in. 5- lub 6,5-calowy wyświetlacz dotykowy, system wzywający pomoc w razie wypadku lub system automatycznego przełączania świateł.

Na deser zaś, dzięki otwieranemu elektrycznie lub przesuwanemu ręcznie dachowi (panele chowają się w bagażniku) można będzie wpuścić do środka powietrze i poczuć się jak w poczciwym Willysie. No, prawie.

Fakty i opinie
Szef stylistów Jeepa - Mark Allen
Bez kompromisów - dzięki ostrym kształtom i agresywnym proporcjom Renegade to Jeep w czystej postaci, wyróżniający się bardzo dobrymi właściwościami terenowymi. Jest nieduży i ma sprytne, chowane panele dachowe, na pewno przyciągnie do salonów Jeepa zupełnie nowych klientów.
Redaktor "auto motor i sport" - Szymon Piaskowski

Mini, ale Jeep - Renegade, chociaż korzysta z technologii Fiata, jest prawdziwym Jeepem, tyle że w wersji XS. W zatłoczonych miastach jego prawie pionowe przód i tył znacznie ułatwią poruszanie się, a w terenie niewielkie rozmiary będą zaletą, a nie wadą. Czekamy, żeby zanurzyć go w błotku!

Dane producenta Jeep Renegade 1.4 Multiair2
Cena ok. 80 000 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu benzynowy, 1.4, R4
Moc maksymalna 140 KM
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm
Przeniesienie napędu na przednie koła; 6-biegowa przekładnia mechaniczna
Osiągi
0–100 km/h b.d.
Prędkość maksymalna b.d.
Zużycie paliwa
Średnie b.d.
Emisja CO2 b.d.
Nadwozie
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4232 x 1804 x 1689 mm, rozstaw osi 2570 mm, pojemność bagażnika 350/869 l, pojemność zbiornika paliwa 48 l.

 

Szymon Piaskowski

amis

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 110 700 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij