Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Kia zbudowała 8-biegową dwusprzęgłową przekładnię

Koreańscy inżynierowie zbudowali całkowicie nową skrzynię biegów z dwoma sprzęgłami. Ma osiem przełożeń, a mimo tego jest kompaktowa i bardzo lekka. Zadebiutuje w najnowszym modelu marki - Kii Cadenzie.

Kacper Mucha 2016-09-06

Prace nad tą przekładnia zaczęły się już w 2012 roku kiedy to Kia opatentowała aż 146 autorskich rozwiązań, dzięki którym nowa skrzynia biegów ma być bardziej oszczędna a także ma produkować mniej wibracji i hałasu. Dzięki kompaktowym rozmiarom przekładnia będzie montowana poprzecznie w samochodach napędzanych na przednie koła. Co ciekawe zmniejszono pompę oleju, która jest teraz znacznie mniejsza niż ta w skrzyni 6-biegowej, i jest jedną z najmniejszych w całej klasie.

Nowa skrzynia ma uproszczoną budowę m.in. korpusu zaworów - składa się on z 12 zaworów, nie z 20 jak wcześniej. W dodatku zmodyfikowano zawory sterujące i sprzęgła. Dzięki takim zmianom przekładnia znacznie szybciej zmienia biegi, w porównaniu do starszej 6-biegowej konstrukcji.

Dzięki drugiemu sprzęgłu i dodatkowym dwóm biegom skrzynia biegów w mniejszym stopniu będzie wpływała na zużycie paliwa w samochodzie, a w dodatku auto będzie mogło rozwijać wyższe prędkości.

Po raz pierwszy nowa dwusprzęgłowa przekładnia biegów zostanie zamontowana w modelu Cadenza - to największe auto marki, niedostępne obecnie na rynku w Polsce, wyposażone w silnik V6 GDI o pojemności 3,3 litra.

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij