Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Kierownica Ferrari – jak to działa (wideo)

2011-04-28
Ferrari 458 Italia Ferrari 458 Italia

Zwykle na kierownicy oprócz klaksonu znajdziemy przyciski do obsługi radia, czasem tempomatu, czy telefonu. Inżynierowie Ferrari posunęli się dalej. Wzorując się na bolidach Formuły 1, w których to właśnie na kierownicy rozmieszczone są wszystkie przyciski do obsługi pokładowego sprzętu, rozbudowali kierownicę w modelach produkcyjnych.

Znalazły się na niej przyciski do obsługi kierunkowskazów, wycieraczek, świateł, klaksonu, startu silnika, regulacji zawieszenia, obsługi sprzętu audio, manetki do zmiany biegów oraz pokrętło Manettino, odpowiedzialne za tryb pracy silnika, skrzyni biegów, ABS-u i zawieszenia.

Jak obsługiwać tę całą menażerię podpowiada film przygotowany przez włoskiego producenta:

więcej na temat modelu 458 Italia przeczytasz w naszym teście - link.

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Moim zdaniem przełomowy samochód w Ferrari, co zresztą powiedział też Kornacki. Umieszczenie tych wszystkich przycisków na kierownicy może nie jest ergonomiczne do końca, ale za to nic nie przeszkadza kierowcy podczas zmiany biegów manetkami, a to jest chyba najważniejsze.
    ~Samuraj, 2011-04-28 11:00:25
  • avatar
    zgłoś
    W 458 Italia kierownica nie służy wyłącznie do obsługi przednich kół.
    auto motor i sport, 2011-04-28 09:00:45
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij