Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

Koenigsegg Regera - 1500 KM, 2 mln euro – wszystkie egzemplarze sprzedane!

Zapomnijcie o Bugatti Veyronie, Ferrari La Ferrari, Porsche 918 czy McLarenie P1! Żaden z nich nie jest w stanie przebić Regery pod względem liczby koni mechanicznych. Nawet Chiron ze stajni Bugatti zostaje nieco w tyle. 

Koenigsegg Regera Koenigsegg Regera

Nazwę „Regera” utworzono od szwedzkiego słowa „rządzić” – i bardzo dobrze oddaje ona aspiracje tego modelu, który rządzi wśród samochodów sportowych o monstrualnej mocy. Model studyjny powstał w 2015 roku, a seryjny w 2016 r. - 12 miesięcy poświęcono na prace konstrukcyjne, w ramach których zmieniono trzy tysiące elementów.

Cztery silniki

Żeby osiągnąć moc „grubo powyżej 1500 KM”, trzeba było odwołać się do kilku technicznych trików. Pięciolitrowy silnik V8 o mocy 1312 KM współpracuje aż z trzema jednostkami elektrycznymi. Dwie z nich, każda o mocy 180 kW, napędzają bezpośrednio każde z tylnych kół.

Trzeci silnik elektryczny uzyskuje moc 160 kW i jest umieszczony przy wale napędowym, by „łatać” dziury w dopływie momentu obrotowego z silnika spalinowego. Energii do pracy jednostkom elektrycznym dostarcza zestaw akumulatorów o pojemności 4,5 kWh.

Silniki elektryczne ważą łącznie 88 kg, co sprawia, że gotowy do jazdy Koenigsegg Regera ma masę 1590 kg – to znacznie więcej niż w wypadku innych supersportowych aut tej szwedzkiej marki. Ale w końcowym rozrachunku zastosowanie jednostek zasilanych energią elektryczną jednak się opłaca, bo do ogólnej mocy układu napędowego tego auta wnoszą one (w przeliczeniu) 700 KM. W sumie moc systemowa układu napędowego Regery wynosi dużo ponad 1500 KM, a jego moment obrotowy ponad 2000 Nm.

Koenigsegg Regera Koenigsegg Regera

Napęd na tylne koła

Szczególną uwagę szwedzcy inżynierowie poświęcili przeniesieniu siły napędowej na koła tylnej osi. Zestaw składający się z silnika spalinowego i elektrycznego jest sprzężony z tylną osią za pośrednictwem hydraulicznego przetwornika momentu obrotowego i jednobiegowej przekładni. Dzięki temu straty mocy w układzie napędowym mają być mniejsze o połowę, twierdzi Koenigsegg.

Do prędkości 50 km/h Regera porusza się napędzana jedynie energią elektryczną, dopiero potem dołącza się spalinowa V-ósemka. Jeśli energia elektryczna zmagazynowana w akumulatorach okaże się zbyt mała, to trzeci silnik elektryczny, który pełni rolę alternatora i jest napędzany przez jednostkę V8 dostarczy energii do akumulatorów zasilających silniki elektryczne przy kołach.

Koenigsegg Regera Koenigsegg Regera

0-400 km/h w około 20 sekund
Szokujące jak moc tego auta są jego osiągi. Setkę osiąga po 2,8 sekundy, od 0 do 200 km/h rozpędza się w 6,6 s. Granicę 300 km/h Konigsegg Regera przekracza po 10,9 s, a 400 km/h ma mieć na liczniku po 20 sekundach. Przyspieszenie ze 150 km/h do 250 km/h ma mu zajmować tylko 3,9 s. Jakieś pytania?

W dziedzinie aerodynamiki również zastosowano kilka wynalazków. Spojler z tyłu wysuwa się elektrycznie, a przy niższej prędkości składa się i całkowicie chowa w tylnej części nadwozia. Wszystkie otwory w nadwoziu można zamknąć automatycznie zależnie od potrzeb. Żeby zrobić jeszcze większe wrażenie na parkingu, odpowiednie komendy można wydawać również korzystając ze smartfona.

Koenigsegg Regera Koenigsegg Regera

Od początku było wiadomo, że nie powstanie więcej niż 80 egzemplarzy Koenigsegga Regery. I właśnie wszystkie już sprzedano – po dwa miliony euro za sztukę.

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij