Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

Koenigsegg Regera - koszmar Bugatti

Regera w języku szwedzkim oznacza "rządzić". Hiperauto, które zdobi tegoroczne stoisko Koengisegga w Genewie osiąga pierwszą setkę w czasie 2,8 s. Firma z Szwecji już otrzymała kilka zamówień na tę potworną hybrydę.

Bartosz Broński 2016-03-01
Koenigsegg Regera

Koenigsegg pochwalił się, że w prac nad wersją drogową wprowadził ponad 3 tys. poprawek. Samochód oferuje bezprzewodowe ładowanie smartfona, kompatybilność z systemem Apple CarPlay oraz fenomenalne osiągi.

Regera posiada 5-litrowy silnik V8 bitrubo, który jest wspierany przez trzy elektryczne motory. Do tego Koenigsegg opracował unikatowy w skali światowej system Direct Drive, który zastępuję konwencjonalną skrzynię biegów. Konkretnych szczegółów producent ze Szwecji nie zdradza, ale już rok temu mówiło się o wykorzystaniu sprzęgła hydrokinetycznego, które przekazuje całą siłę napędową na tylne koła.

Koenigsegg Regera charakteryzuje moc 1500 KM oraz 2000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To o 400 Nm więcej, niż w Bugatti Chiron. Pierwszą setkę samochód osiąga w 2,8 sekundy, do 200 km/h auto przyspiesza w 6,6 s, a na osiągnięcie 300 km/h potrzebuje 3,9 s. Koenigsegg nie zdradza prędkości maksymalnej, a jedynie czas, jaki Regera potrzebuje do złamania bariery 400 km/h - 20 s.

Masa własna Koenigsegga Regera to 1590 kg. To kilkaset kilogramów mniej, niż Bugatti Chiron.

Dane techniczne Koenigsegg Regera Bugatti Chiron
silnik 5,0 l V8 bitrubo + 3 el. motory   W16 8,0 l
moc 1500 KM 1500 KM
moment obrotowy 2000 Nm 1600 Nm
masa własna 1590 kg 1995 kg
0-100 km/h 2,8 s 2,5 s
0-200 km/h 6,6 s  6,5 s
0-300 km/h 10,9 s 13,6 s
v max b.d. 420 km/h 

 Aktualizacja:

>>> Zobacz galerię Koenigsegga Regery na targach w Genewie <<<

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij