Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Kolejny miejski crossover: Mazda CX-3

W przyszłym roku na ulice wyjedzie pierwszy kompaktowy crossover Mazdy – CX-3. Jego znaki szczególne to opcjonalny napęd 4x4 i „samurajska” uroda, którą nowy model uwodzi już na zdjęciach.   

Szymon Piaskowski 2015-01-15

Na celowniku Mazdy znajdzie się mnóstwo modnych crossoverów: od Citroëna C4 Cactusa przez Fiata 500X, Nissana Juke’a i Renault Captura na Suzuki S-Crossie kończąc. Część z nich ma już ugruntowaną pozycję na rynku (Juke, Captur), część dopiero rozpędza się na prostej do salonów. Łatwo więc Maździe nie będzie, ale model, który wysyła do walki jest uzbrojony w firmowe wynalazki, czyli technologię SkyActiv (m.in. lekkie konstrukcje skrzyni biegów i silników, system odzyskiwania energii hamowania czy silniki benzynowe o wysokim, a diesel o rekordowo niskim, stopniu sprężania) oraz stylistykę w duchu Kodo.

Ta ostatnia – jak zapewnia Mazda – „opiera się na finezyjnym pięknie”. CX-3 będzie też można wyposażyć w napęd 4x4, którego np. francuskie crossovery nie oferują nawet za dopłatą. Choć zdolności terenowe Mazda będzie mieć oczywiście niewiele większe niż zwykły kompakt, to opcja 4WD na pewno poprawi trakcję na mokrej i śliskiej nawierzchni. Napęd 4x4 Mazdy CX-3 ma być podobny do tego z większej krewniaczki CX-5 (w normalnych warunkach napędzane są przednie koła, w momencie uślizgu dołączany jest napęd na tył), jednak ma być uzbrojony w elektronikę, która lepiej i szybciej wychwyci zmianę warunków drogowych. 

Dwie końcówki wydechu jak w hot hatchach. Tablica umieszczona nad zderzakiem sprawia, że tył wygląda bardziej solidnie i masywnie   
 

CX-3 będzie musiała się natomiast zadowolić belką skrętną z tyłu, zamiast zawieszeniem wielowahaczowym jak CX-5, po pierwszej jeździe ocenimy, czy wpłynie to na zdolności Mazdy do połykania zakrętów, za które, tu znów musiała się natomiast zadowolić belką skrętną z tyłu, zamiast zawieszeniem wielowahaczowym jak CX-5, po pierwszej jeździe ocenimy, czy wpłynie to na zdolności Mazdy do połykania zakrętów, za które, tu znów przywołujemy większy model, CX-5 bardzo chwaliliśmy.

Mazda CX-3 jest nieduża – jej długość wynosi 4275 mm, szerokość 1765 mm, a wysokość 1550 mm, rozstawi osi to 2570 mm. Koła przeniesiono bardziej do przodu, dzięki czemu pedały umieszczono tak, by kierowca naciskał na nie wygodniej i w bardziej naturalny sposób, zwiększono też odstępy między nimi.

Wnętrze trochę jak z nowej „dwójki”. Na plus – dwa wejścia USB. Ekran jest zwrócony ku kierowcy W opcji znajdzie się wyświetlacz typu head-up. Prędkość podawana jest cyfrowo W trybie ręcznym redukcja – od siebie, plus – do siebie    
     

Osłona chłodnicy z okalającymi ją chromowanymi elementami wygląda bardziej elegancko od tej z CX-5

 

Wnętrze CX-3 to mieszanka elementów z nowej „2” i z CX-5. Do obsługi centralnego ekranu kierowca będzie używał pokrętła znajdującego się między fotelami. Zamiast elektrycznego hamulca ręcznego, w CX-3 zastosowano tradycyjną dźwignię, a centralne miejsce wśród zegarów – to akcent sportowy – zajmuje obrotomierz. Podobać się może też sama struktura deski rozdzielczej, której powierzchnię podzielono na wiele mniejszych płaszczyzn, przez co nie wygląda ona monotonnie czy wręcz topornie. Crossovera Mazdy można wyposażyć m.in. w radary „czytające” drogę czy w system awaryjnego hamowania w mieście. Pełną „łączność” i sterowanie multimediami zapewni system MZD Connect.

Oferta silników będzie raczej skromna – do wyboru ma być jeden benzynowy 2.0 SkyActiv-G (prawdopodobnie o mocy 120 lub 150 KM) oraz 1,5-litrowy diesel SkyActiv-D (zapewne o mocy 105 KM). W opcji znajdzie się też sześciobiegowa przekładnia automatyczna i wspomniany napęd na cztery koła (diesel z automatem będzie dostępny tylko z tego rodzaju napędem).   

Co usłyszeliśmy o Maździe CX-3 i co my na to

Product Manager Mazda Motor Poland Grzegorz Rybak
IDZIEMY POD PRĄD. Premiera CX-3 to ważne wydarzenie na rynku crossoverów. Mazda po raz kolejny przełamie trend downsizingu, stosując wydajne, wolnossące silniki benzynowe SkyActiv jako alternatywę dla wysilonych, niewielkich jednostek z doładowaniem montowanych u konkurentów.

Redaktor "auto motor i sport" Szymon Piaskowski
PRAWDZIWIE JAPOŃSKA. Jeśli obawiasz się trwałości małych, doładowanych jednostek, bo jeździsz głównie w mieście i na krótkich dystansach, to Mazda jest dobrą alternatywą. Poza tym to jedno z niewielu aut, które do Europy faktycznie przypływają z Japonii – stąd czas oczekiwania może być dłuższy.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 68 400 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>Rynek SUV-ów i crossoverów z każdym rokiem robi się coraz bardziej zatłoczony. Dlatego nowa Mazda CX-3 już na starcie ma sporą konkurencję, którą chce pokonać atrakcyjną stylistyką, przyprawioną technologią SkyActiv.</p><br /><br /><a href="/wydarzenia/Mazda-CX-3,18760,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2015-01-15 09:22:04
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij