Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Koncepcyjny pojazd Boscha – moc internetu rzeczy

Personalizacja – to według Boscha kierunek rozwoju motoryzacji na następne lata.

Bosch Bosch CES 2017

Podczas targów CES Bosch zaprezentował koncepcyjny samochód, w którym to, że jest on samochodem, właściwie się nie liczy. Ważne jest to jak potrafi się on dopasować do potrzeb kierowcy i jak potrafi wykorzystać połączenie z Internetem.

Connected mobility, czyli rozwój technologii pozwalających na komunikację pojazdów z otoczeniem, to według Boscha gałąź rynku motoryzacyjnego, która do 2022 roku będzie co roku rosnąć o 1/4. Za kilka lat samochody będą komunikować się między sobą, z innymi środkami transportu i z otaczającą infrastrukturą, w postaci chociażby inteligentnych domów.

Koncepcyjny pojazd zaprezentowany w Las Vegas pokazuje w jaki sposób różne sfery życia będą ze sobą połączone w przyszłości.  W chwili, gdy kierowca zajmie miejsce, technologia rozpoznawania twarzy ustawi wysokość kierownicy, pozycję lusterek, temperaturę w kabinie i stację radiową w zależności od indywidualnych preferencji kierowcy. Systemem można sterować za pomocą wyświetlacza haptycznego (odpowiadającego na dotyk kierowcy wibracjami) oraz innowacyjnego systemu sterowania gestami – obydwa aktywnie reagują na wydawane polecenia.

Zamiast lusterek zewnętrznych zastosowano  ekrany wyświetlające te informacje, które są potrzebne w danej sytuacji na drodze. Podczas jazdy autostradą kamery pokazują obraz za samochodem, w mieście natomiast otoczenie wokół auta. Bosch pamiętał też o jeździe autonomicznej. Aby przekazać prowadzenie samochodu automatowi trzeba wcisnąć dwa przyciski na kierownicy, potem kierowca może wygodnie oprzeć się w fotelu i obserwować świat.

Na monitorze będzie mógł śledzić obraz otoczenia przekazywany przez czujniki, otrzyma też informację, ile czasu pozostało do chwili gdy osobiście będzie musiał przejąć kierowanie autem. Kiedy jazdą zajmuje się automat (i tylko wtedy) pasażerowie mogą korzystać ze specjalnych funkcji multimediów. Poprzez internet mogą uzgadniać terminy spotkań, robić zakupy, a aplikacja Smart-Home umożliwi im wgląd do domowej lodówki, by mogli przez Internet zamówić to, czego w niej brakuje. 

 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij