Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Koniec produkcji Bugatti Veyrona, sprzedano ostatnią sztukę

Era Bugatti Veyrona właśnie się kończy. Sprzedano ostatni samochód z numerem nadwozia 450. Bugatti nie byłoby sobą, gdyby z okazji zakończenia produkcji nie uruchomili specjalnej edycji. Ta ostatnia nosi nazwę "La Finale".

2015-02-24
Bugatti Veyron La Finale

Bugatti Veyron zachwycił wszystkich, nie tylko maniaków motoryzacji. Jego konstrukcja, osiągi i materiały były czymś niespotykanym w historii czterech kółek. Auto było tak ekskluzywne i drogie, że VW (właściciel Bugatti) tracił na każdym sprzedanym egzemplarzu ok. 5 mln euro.

Przez 10 lat produkcji powstało wiele wersji i limitowanych edycji tego superauta, a ostatnia nazywa się "La Finale". Auto z tym dopiskiem trafiło do klienta na Bliskim Wschodzie, stając się ostatnim Veyronem w historii. Mimo że auto produkowano aż 10 lat to powstało zaledwie 450 sztuk (300 coupe, 150 roadsterów), wszystkie były składane ręcznie.

Czy Veyron doczeka się następcy? Podobno koncern VW już pracuje nad kolejnym modelem. Testom poddawane są trzy różne prototypy. Auto ma mieć 1500 KM i będzie wykorzystywało prawdopodobnie ten sam, 16-cylindrowy silnik. Walter Da Silva, szef projektowy VW, zapowiedział, że następca Veyrona będzie dziełem sztuki.

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>Produkcja Bugatti Veyrona ruszyła w 2005 roku i w tym czasie wyprodukowano mnóstwo wersji i limitowanych edycji. Teraz przyszedł kres najszybszego auta świata.</p><br /><br /><a href="/wydarzenia/koniec-produkcji-Bugatti-Veyron,19027,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2015-02-24 09:47:51
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij