Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Kościuszko przesiada się do Fiesty

Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak mają dość problemów technicznych ze swoim Mini. Lotos Rally Team zdecydował się na przesiadkę do Forda Fiesty WRC. Zespół właśnie podał nowy kalendarz startów.

Ford Fiesta WRC

Ta decyzja to konsekwencja problemów technicznych z samochodem Mini John Cooper Works. Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak zmagali się z nimi w dotychczas rozegranych rundach Mistrzostw Świata 2013.

Wreszcie, Lotos Rally Team wystąpił do FIA z prośbą o zgodę na zmianę auta i tym samym kalendarza startów. Polska załoga wybrała Forda Fiestę WRC obsługiwanego przez M-Sport. W związku z tymi zmianami, Michał Kościuszko nie wziął udziału w 6. rundzie WRC -  58. Rajdzie Akropolu (Grecji).

Już wiadomo, że Rajd Sardynii, Rajd Niemiec i Rajd Wielkiej Brytanii to trzy rajdy WRC, które jeszcze w tym sezonie  „zaliczą” Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak. Załoga weźmie również udział w Rajdzie Polski rozgrywanym w połowie września w Mikołajkach oraz w Rajdzie Barbórka, który odbędzie się w grudniu w Warszawie.

Michał Kościuszko:

Jestem zawodnikiem, który stawia sobie wysoko poprzeczkę i konsekwentnie dąży do osiągnięcia zakładanego celu. Miejsce, do którego dotarłem, czyli WRC, potwierdza moją determinację.  Podczas Rajdu Grecji wspólnie z M-Sportem opracowaliśmy kalendarz na sezon 2013. Przed nami 4 starty w tym udział w Rajdzie Polski. Zaczynamy od Rajdu Sardynii, szutrowej, trudnej technicznie próby, gdzie będę mógł sprawdzić potencjał nowego pakietu, czyli auta i opon. Później asfaltowa runda, czyli Rajd Niemiec, który wygraliśmy w ubiegłym sezonie w PWRC. Na koniec, trudne błotniste warunki czyli Rajd Wielkiej Brytanii, klasyczna runda zamykająca sezon. To optymalny wybór dający nam możliwość jazdy na różnych nawierzchniach. Bardzo cieszy mnie również udział w Rajdzie Polski, który zawsze gromadzi tysiące kibiców stwarzających niepowtarzalny klimat.

amis

zobacz galerię

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 39 250 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Garfield, nie traktuj Michała jak kierowcy fabrycznego. Takich możliwości, jak piszesz nie było. Z kasą od Lotosu i może trochę od taty Michał mógł stworzyć kompromisowy budżet - albo rajdówka klasy lekki szrot i wszystkie rajdy WRC, albo lepszy sprzęt i mniej startów. Zaczął od pierwszego wariantu, ale szrot okazał się zbyt duży, więc należało wdrożyć plan B. Fiesta raczej nie będzie w topowej specyfikacji, ale jaka by nie była, to będzie z M-Sportu i to już dużo.  

    eri, 2013-06-09 20:18:10
  • avatar
    zgłoś
    Długo musieli przekonywać się, że to maleństwo nie nadaje się do tego. Były trzy sensowne możliwości -Ford i Citroen. Trzecia sensowna, ale nie realna z powodu "zamkniętego" fabrycznego teamu VW. W Polówce miałby największe szansę na dobry wynik.

    garfield, 2013-06-07 20:29:30
  • avatar
    zgłoś
    Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak mają dość problemów technicznych ze swoim Mini. Lotos Rally Team zdecydował się na przesiadkę do Forda Fiesty WRC. Zespół właśnie podał nowy kalendarz startów.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2013-06-07 17:37:13
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij