Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Kościuszko przesiada się do Fiesty

Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak mają dość problemów technicznych ze swoim Mini. Lotos Rally Team zdecydował się na przesiadkę do Forda Fiesty WRC. Zespół właśnie podał nowy kalendarz startów.

2013-06-07
Ford Fiesta WRC

Ta decyzja to konsekwencja problemów technicznych z samochodem Mini John Cooper Works. Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak zmagali się z nimi w dotychczas rozegranych rundach Mistrzostw Świata 2013.

Wreszcie, Lotos Rally Team wystąpił do FIA z prośbą o zgodę na zmianę auta i tym samym kalendarza startów. Polska załoga wybrała Forda Fiestę WRC obsługiwanego przez M-Sport. W związku z tymi zmianami, Michał Kościuszko nie wziął udziału w 6. rundzie WRC -  58. Rajdzie Akropolu (Grecji).

Już wiadomo, że Rajd Sardynii, Rajd Niemiec i Rajd Wielkiej Brytanii to trzy rajdy WRC, które jeszcze w tym sezonie  „zaliczą” Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak. Załoga weźmie również udział w Rajdzie Polski rozgrywanym w połowie września w Mikołajkach oraz w Rajdzie Barbórka, który odbędzie się w grudniu w Warszawie.

Michał Kościuszko:

Jestem zawodnikiem, który stawia sobie wysoko poprzeczkę i konsekwentnie dąży do osiągnięcia zakładanego celu. Miejsce, do którego dotarłem, czyli WRC, potwierdza moją determinację.  Podczas Rajdu Grecji wspólnie z M-Sportem opracowaliśmy kalendarz na sezon 2013. Przed nami 4 starty w tym udział w Rajdzie Polski. Zaczynamy od Rajdu Sardynii, szutrowej, trudnej technicznie próby, gdzie będę mógł sprawdzić potencjał nowego pakietu, czyli auta i opon. Później asfaltowa runda, czyli Rajd Niemiec, który wygraliśmy w ubiegłym sezonie w PWRC. Na koniec, trudne błotniste warunki czyli Rajd Wielkiej Brytanii, klasyczna runda zamykająca sezon. To optymalny wybór dający nam możliwość jazdy na różnych nawierzchniach. Bardzo cieszy mnie również udział w Rajdzie Polski, który zawsze gromadzi tysiące kibiców stwarzających niepowtarzalny klimat.

amis

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 36 450 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Garfield, nie traktuj Michała jak kierowcy fabrycznego. Takich możliwości, jak piszesz nie było. Z kasą od Lotosu i może trochę od taty Michał mógł stworzyć kompromisowy budżet - albo rajdówka klasy lekki szrot i wszystkie rajdy WRC, albo lepszy sprzęt i mniej startów. Zaczął od pierwszego wariantu, ale szrot okazał się zbyt duży, więc należało wdrożyć plan B. Fiesta raczej nie będzie w topowej specyfikacji, ale jaka by nie była, to będzie z M-Sportu i to już dużo.  

    eri, 2013-06-09 20:18:10
  • avatar
    zgłoś
    Długo musieli przekonywać się, że to maleństwo nie nadaje się do tego. Były trzy sensowne możliwości -Ford i Citroen. Trzecia sensowna, ale nie realna z powodu "zamkniętego" fabrycznego teamu VW. W Polówce miałby największe szansę na dobry wynik.

    garfield, 2013-06-07 20:29:30
  • avatar
    zgłoś
    Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak mają dość problemów technicznych ze swoim Mini. Lotos Rally Team zdecydował się na przesiadkę do Forda Fiesty WRC. Zespół właśnie podał nowy kalendarz startów.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2013-06-07 17:37:13
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij