Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Którym markom ufamy? Zwycięzcy z Niemiec i Japonii

1049 Polaków zapytano o to, jakim markom i grupom zawodowym ufają najbardziej – oberwało się sprzedawcom samochodów.

2013-05-21

Wyniki badania European Trusted Brands pokazują, że największe zaufanie mamy do marek niemieckich i japońskich. Laureatem Złotego Godła w kategorii „Samochód” zostało Audi, które awansowało z 4 pozycji – w tym roku otrzymało 13 % głosów. Drugie miejsce zajął Volkswagen (10%) a ostatnie miejsce „na pudle” zajęła Toyota (9%).

Kolejne miejsca zajęły Opel, Ford i BMW. Z drugiej strony skali mamy takich producentów jak Kia, Suzuki i Volvo. Kryształowe godło (najwyższe noty za stosunek wartości do ceny czy społeczna odpowiedzialność) wygrała Toyota.

W kategorii „Stacja benzynowa” liderem jest Orlen (39% głosów). Drugie miejsce zajęło BP (18%) a trzecie Shell (13%). Sieć stacji Bliska wygrała natomiast Kryształowe Godło (za stosunek wartości do ceny i zrozumienie potrzeb klienta).

Ciekawe odpowiedzi wyszły na jaw, kiedy zapytano Polaków o to, które grupy zawodowe darzą najmniejszym zaufaniem. Sprzedawcy samochodów w tej kategorii „wyprzedzili” tylko polityków (którzy dostali 3%). Pracownicy salonów dostali nie wiele więcej bo 15 %.

amis

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Tylko "sprzedawcy" to szerokie określenie. W komisach, itp. to w sumie racja. Liczy się sprzedaż. Co do salonów, to co roku Auto Świat robi anonimową analizę "na miejscu" i taki VW z Toyotą są na czołowych miejscach lub wygrywają. Zatem potwierdza się zaufanie do marek.

    garfield, 2013-05-21 18:58:17
  • avatar
    zgłoś
    1049 Polaków zapytano o to, jakim markom i grupom zawodowym ufają najbardziej – oberwało się sprzedawcom samochodów.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2013-05-21 12:13:00
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij