Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Lamborghini Huracan LP580-2 - tylny napęd, mniejsza moc i masa

Włosi z Lamborghini poszerzają ofertę modelu Huracan. Na rynek wjeżdża LP580-2, czyli auto pozbawione napędu przekazywanego na 4 koła. To ukłon w stronę tych, którzy nie sympatyzują z mechanicznymi wierzchowcami, pędzonymi na obie osie.

Bartosz Broński 2015-11-18
Lamborghini Huracan LP580-2

Już kilka dni temu pisaliśmy o nowej wersji Lamborghini Huracan, a dziś w nocy na targach w Los Angeles Włosi pokazali światu Huracana LP580-2. Ostatnia cyfra w nazwie zdradza rodzaj napędu zastosowany w tym aucie. Tu mamy do czynienia z siłą napędową, kierowaną tylko na tylną oś. Tak, jak miało to miejsce w Lambroghini Gallardo LP550-2 Valentino Balboni.

Huracan LP580-2 możemy rozpoznać po nowym, przednim zderzaku z trzema dodatkowymi żebrami, masce lekko wysuniętej przed linię obrysu auta oraz nowym dyfuzorze i szerszym wylocie powietrza z tyłu auta.

Najważniejsza zmiana kryje się pod maską. Inżynierowie obniżyli moc auta o 30 KM z 610 KM(standardowy Huracan) do 580 KM. Nowy Huracan ma również mniejszy maksymalny moment obrotowy, równy 540 Nm (mniej o 20 Nm). Na pocieszenie dodajmy, że wybebeszenie samochodu i rezygnacja z napędu przekazywanego na obie osie dała niższą o 33 kg masę auta. Zmiany objęły nie tylko jednostkę V10 5,2 l. Lamborghini poprawiło zawieszenie, układ kierowniczy oraz przekalibrowało kontrolę trakcji.

Pierwszą setkę Lamborghini Huracan osiąga w czasie 3,4 sekundy (o 0,2 s gorzej niż Huracan LP610-4), a na prędkościomierzu kierowca maksymalnie zobaczy 320 km/h, czyli o 5 km/h słabszy wynik niż w standardowym Lamborghini Huracan. I na koniec dobra informacja LP580-2 jest tańszy od Huracana LP610-4, auto kosztuje od 150 tys. euro, podczas gdy bazowy model dostaniemy za minimum 165 500 euro.

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij