Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Lancia Delta – nowa era

2008-06-07
Lancia Delta

Wszystkie karty zostały odkryte. Lancia Delta na oficjalnych zdjęciach, nie studyjnych, ale plenerowych. Do tego cennik, silniki i wyposażenie.

Lancia to taka część koncernu Fiata, która odpowiada przede wszystkim za elegancję i luksus. Jednak w ostatnich latach widać pogłębiającą się stagnację firmy. Nowa Delta jest autem, które ma to zmienić (nawiasem mówiąc "delta" to w matematyce symbol oznaczający zmianę, rozwój).

Delta ma długość 4,5 m, szerokość 1,8 m i wysokość 1,5 m. To wymiary, które, oprócz rozstawu osi ponad 2,7 m, zapewniają niezwykłą przestrzeń jak na tę kategorię aut. Wnętrze zaprojektowano tak, aby pasażerom i kierowcy podróż Deltą za każdym razem sprawiała taką samą przyjemność. Szczególnie w wersji z panoramicznym dachem (zajmuje 80% powierzchni) środek wydaje się być nie tylko maksymalnie przestronny, ale również jasny i przytulny, z solidną nutą elegancji. Jest tylko jedno "ale". Otóż w dużym stopniu, wnętrze Lancii znane jest z Fiata Bravo.

Nie wszystko jednak co pochodzi z Bravo jest złe. Układ jezdny dajmy na to. Nie dość, że we Fiacie nie można na niego narzekać, to w Delcie powinno być jeszcze lepiej, a to za sprawą zaawansowanych, elektronicznych układów, takich jak na przykład: ESC (Electronic Stability Control), SDC (elektroniczna kontrola pracy) czy TTC (Torque Transfer Control), symulujący mechanizm różnicowy o ograniczonym tarciu.

W środku dużo miejsca we wszystkich kierunkach, opcjonalna, przesuwana tylna kanapa potrafi znacznie polepszyć umiejętności przewozowe auta, bagażnik może mieć od 380 do nawet 465 litrów pojemności. Kabina wykończona jest skórą i alcantarą, na desce rozdzielczej pojawiło się nowe tworzywo mające udanie imitować naturalną skórę. Dla wybrednych jest też oczywiście i taka, za dopłatą ma się rozumieć. Poza tym na pokładzie znajdować się może nowo opracowany system nawigacji, audio marki Bose czy asystent parkowania.

Na koniec informacje o silnikach. Wiadomo było, że będą zawierać się w przedziale mocy od 120 KM do 200 KM. Oferta rozpoczyna się od benzynowego silnika 1,4 TurboJet i nowego diesla MultiJet, o pojemności 1,6 litra. Oba mają równe 120 KM. Powyżej stoi mocniejsza odmiana z silnikiem 1,4 litra, osiągająca już 150 KM. Później w ofercie pojawi się nowy, dwulitrowy ropniak w dwóch odmianach: 165 konnej MultiJet i 190 konnej Twin Turbo MultiJet. Na szczycie stoi 200 konny benzyniak 1.8 Di TurboJet, który korzysta z technologii wtrysku bezpośredniego i sprzężony jest z 6-biegowym automatem.

Lancia Delta stosuje się do przewidzianej dopiero w przyszłości normy Euro5 dotyczącej ochrony środowiska naturalnego.

Delta XXI wieku to całkowite zaprzeczenie Delty z lat 80-tych i 90-tych. Tamto auto było surowe, proste stylistycznie, nie porywało. Za to na rajdowych trasach zyskało szacunek na całym świecie. W wypadku nowej Delty może być tylko na odwrót. Ceny mają zawierać się w przedziale od 21 tysięcy do 31 tysięcy euro.

Źródło: lancia

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 46 990 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij