Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.0

Land Rover świetuje 45 urodziny Range Rovera

Przez ponad cztery dekady Land Rover dał światu cztery generacje Range Rovera. Historia tej ikony angielskiej motoryzacji rozpoczęła się równo 45 lat temu. 

2015-06-18

Równo 45 lat temu, 17 czerwca 1970 roku z taśmy produkcyjnej zjechał pierwszy Land Rover Range Rover. Od tamtego czasu każda jego kolejna generacja wyznacza standardy w wymagającym segmencie luksusowych terenówek. Na początku lat 70-tych to właśnie Range Rover jako pierwszy połączył dobre właściwości jezdne na asfalcie z niezrównanymi możliwościami off-roadowymi.

Choć dzisiaj, w czasach kiedy nowa generacja danego modelu pojawia się średnio co 5-7 lat, trudno jest sobie wyobrazić, że pierwsze wcielenie Range Rovera produkowane było przez 24 lata! Pierwsza generacja znana jako „Classic” zadebiutowała na rynku jako auto z jedną para drzwi, aluminiowym silnikiem V8 i stałym napędem na cztery koła. W ciągu całego swojego cyklu produkcyjnego Range Rover „Classic” przeszedł wiele zmian i modernizacji, jak na przykład pojawienie się 4-drzwiowego nadwozia w roku 1981, czy też automatycznej skrzyni biegów w roku następnym.  Kolejne dziejowe modernizacje miały miejsce już w drugiej połowie lat 80-tych, kiedy to zaprezentowano pierwszego Range Rovera z silnikiem diesla i systemem ABS.

Druga generacja Range Rovera o oznaczeniu P38a nie była produkowana tak długo jak jej poprzedniczka (1994-2001). W trakcie 7-letniej obecności na rynku oferowała klientom Land Rovera jeszcze większy luksus nie tracąc nic ze swoich właściwości jezdnych na asfalcie ani daleko poza nim. Nowy silnik diesla i wielkolitrażowe benzynowe jednostki V8 zapewniały autu lepsze niż dotąd osiągi, a wraz z regulowanym pneumatycznym zawieszeniem pokazywały duży rozwój technologiczny marki.

 

Kolejne, już trzecie wcielenie Range Rovera pojawiło się w roku 2001 i produkowane było aż 11 lat, w ciągu których przeprowadzano kilka faceliftingów podnoszących atrakcyjność SUV-a i nie pozwalających osłabnąć popytowi na nie. Wnętrze oznaczonego kodem L322 modelu było wykończone na wzór luksusowych jachtów, a projektując fotele inspirowano się tymi z lotniczej klasy business. W efekcie Range Rover postrzegany był jako jedno z najbardziej luksusowych aut na świecie, upodobały go sobie gwiazdy i majętni ludzie na wszystkich szerokościach geograficznych. Po dziś dzień jest podkreśleniem statusu społecznego właściciela i zasobności jego portfela.

Aktualnie jest z nami czwarta generacja Range Rovera, która mimo że jest na rynku już 3 lata nadal wzbudza podziw nie tylko swoimi gabarytami, ale przede wszystkim charyzmą i arystokratycznym charakterem. Dzięki szerokiemu wykorzystaniu aluminium schudł względem poprzednika aż o 420 kg! Producent przedstawił także zbudowaną przez dział Special Vehicle Operations wersję SVAutobiography, będącą obrzydliwie luksusową i najmocniejszą odmianą Range Rovera jaką kiedykolwiek zbudowano. Auto jest godnym kontynuatorem ponad 40-letniej historii całej linii Range Rovera. 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij