Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Lexus LC 500 - modzie wbrew

Salon w Detroit odsłonił nam genialnie wyglądający model Lexusa. To nie jest koncept, a produkcyjna wersja modelu LC 500. Oto, co reprezentuje sobą to japońskie, sportowe coupe.

Konrad Maruszczak 2016-01-12

W przeciwieństwie do Mercedesa, którego design ostatnio nie jest mocną stroną, coupe Lexusa wygląda świetnie. Wiele elementów stylistycznych przeszło z koncepcyjnego modelu LF-LC, zaprezentowanego kilka lat temu. I bardzo dobrze, bo LC 500 to jeden z lepiej wyglądających aut tego segmentu.

Z przodu wzrok przyciąga ogromny grill i równie potężne wloty powietrza w przednim zderzaku. Samochód jest niski i bardzo szeroki (1 920 mm). Efektu dopełniają charakterystyczne dla Lexusa światła LED do jazdy dziennej w kształcie ostrego bumerangu i nowe, minimalistyczne reflektory, również wykonane w technologii diodowej.

Jeszcze lepiej jest z tyłu. Szerokie nadkola oraz duże końcówki wydechu nadają autu atletycznej sylwetki. Mamy przeczucie, że ten samochód może zagościć niedługo w garażu pewnego, amerykańskiego pięściarza. Kształt lusterek jest nieprzypadkowy, pracowano nad nim w tunelu aerodynamicznym, aby jak najkorzystniej poprowadzić powietrze przepływające przez samochód. Felgi w tym aucie nie mogły być małe, dlatego tutaj zdecydowano się na 20 cali. Koła ze stopu aluminium wykonane są w technologii odlewu lub odkuwania (opcjonalne 21-calowe).

Lexus twierdzi, że najlepszy rozkład mas to nie 50/50, a 52/48. I właśnie takimi właściwościami charakteryzuje się LC 500. Udało się to osiągnąć przez cofnięcie silnika za przednią oś, zlikwidowanie koła zapasowego (opony run flat) i zamontowanie akumulatora w bagażniku.

Co z silnikiem? Liczba "500" w nazwie modelu nie sugeruje mocy, a pojemność, która wynosi tu równe 5 litrów. Jeśli dodamy do tego osiem cylindrów w układzie V robi nam się całkiem zacna moc 467 KM i 528 Nm. Żadnych turbosprężarek i układów hybrydowych. Dzięki podwójnym kanałom dolotowym, które poprawiają sprawność napełniania cylindrów, dźwięk pracy jednostki jest bajeczny. Podczas startu uruchamiane są specjalne zawory modulujące akustykę układu wydechowego, by uzyskać efekt potężnego pomruku budzącego się do życia silnika LC 500. Z kolei podczas przyspieszania generator akustyczny przekształca chrapliwą melodię silnika w mocne brzmienie.

Za przekazywanie mocy na tylne koła odpowiedzialna jest 10-stopniowa skrzynia automatyczna. Swoją szybkością zmiany biegów podobno może konkurować z ultraszybkimi przekładniami dwusprzęgłowymi. Inżynierowie twierdzą, że konstrukcja jest lżejsza od 8-biegowych automatów.

W Lexusie LC 500 debiutuje pakiet multimedialny Lexus Multimedia 2017, wyposażony w nowoczesne, szybciej działające i bardziej elastyczne oprogramowanie, umożliwiające przyszłe modyfikacje. O opcjonalny system audio zadbała firma Mark Levinson.

Bez wątpienia Lexus LC 500 będzie bardzo ciekawą propozycją dla kochających prawdziwą motoryzację. Pytanie tylko, czy Japończycy nie będą strzelali sobie w kolano i tworzyli konkurencji dla bratniego modelu RC F?

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 43 900 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, hatchback-3, van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij