Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.7

Lexus RC 200t: Rozsądniejszy wybór

Do tej pory polscy klienci Lexusa mogli wybrać eleganckie coupe jedynie w szalonej, 477-konnej wersji RC-F. Od teraz, mają do wyboru również bardziej racjonalną wersję RC 200t z 2-litrową jednostką z turbo.

2015-08-04

Jeśli podoba Ci się najnowsze coupe od Lexusa, do tej pory byłeś zmuszony wybrać wersję RC-F, czyli śmiejący się w twarz ekologii i rozsądkowi niemal 500-konny japoński bolid z „sercem” V8. W Lexusie chyba jednak zrozumieli, że nie każdemu takie stado koni jest potrzebne na co dzień i do oferty wprowadzili bardziej cywilizowaną i spokojniejszą wersję RC 200t – dla rozsądnych.

W RC 200t największą nowością jest oczywiście silnik. Choć tylko pozornie, bo przecież od kilku miesięcy z powodzeniem napędza SUV-a NX, a od niedawna dostępny jest również w mniejszym modelu IS. Podobnie jak IS200t, RC z 2-litrowym motorem napędza 245 KM i 350 Nm. Cały ten zestaw rozpędza coupe do pierwszej „setki” w czasie 7,5 s. Szału co prawda nie ma, ale do codziennej jazdy na zakupy i do pracy powinno w zupełności wystarczyć. Prędkość maksymalna na poziomie 230 km/h wystarczy żeby połamać wszelkie ograniczenia prędkości na naszych drogach. A wszystko to przy deklarowanym przez producenta średnim spalaniu 7,2 l na każde 100 km.

Przenoszące swoją moc za pośrednictwem 8-stopniowej skrzyni biegów coupe, wyposażone zostało w szereg systemów i rozwiązań mających na celu maksymalne wykorzystanie możliwości jakie daje jego motor i tylny napęd. Selektor trybu jazdy (SNOW, ECO, NORMAL, SPORT oraz SPORT S w wersji F SPORT), mechanizm różnicowy Torsena i pneumatyczne zawieszenie AVS, odpowiadające m.in. za minimalizowanie przechyłów nadwozia – to elementy wyposażenia, na których obecność Lexus zwraca szczególną uwagę.

Na polskim rynku, nieoferującym do tej pory żadnej innej wersji poza RC-F, również stylistyka auta to swego rodzaju novum. W podstawowej wersji niestety trzeba będzie zapomnieć o agresywnej na wskroś stylistyce rodem z wyczynowego RC-F: o chrapach za przednimi kołami, czy też czterech końcówkach pięknie "gadającego" układu wydechowego. Sytuację może uratować oferowana również w innych modelach wersja F SPORT, przenosząca do spokojniejszego RC 200t nieco charakteru swojego hardcorowego potomka. Mamy nadzieję, że drapieżnie stylizowane zderzaki, sportowe akcenty w kabinie i specjalnie przygotowane dla tej wersji 19-calowe felgi „skradną” jak najwięcej ducha modelu RC-F.

Lexus RC 200t pojawi się w sprzedaży pod koniec tego roku. Czekamy na jazdy testowe! 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 397 900 PLN
Dostępne nadwozia: coupe-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij