Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

Limuzyny dla BOR-u - kosmiczne wymagania

Patrząc na listę wyposażenia, jakie muszą posiadać auta dla Biura Ochrony Rządu wybór ogranicza się tak naprawdę do trzech modeli: Audi A8, BMW 7 i Mercedes S.

Konrad Maruszczak 2016-01-20
Limuzyny BOR-u fot. allcarss.blogspot.com

Na początek zacznijmy od długości - 5,20 m to absolutne minimum. Moc silnika musi wynosić co najmniej 408 KM i do tego napęd na cztery koła. Wśród trzech najbardziej prawdopodobnych limuzyn czyli Audi A8, BMW 7 i Mercedes S (których test przeczytasz w nowym numerze) wchodzą wszystkie, ale tylko w przedłużonych wersjach nadwozia.

Jeśli dodać do tego moc silnika oraz napęd na cztery koła zostają nam wersje:

  • Audi A8 L 4.0 TFSI quattro (od 484 500 zł)
  • BMW 750Li xDrive (od 532 600 zł)
  • Mercedes S500 4MATIC L (od 526 500 zł)

Jednak wymiary i moc to nie jedyne wymagania BOR-u. Jest ich znacznie więcej.

  • elektrycznie sterowane, podgrzewane i wentylowane nie tylko siedzenia z przodu, ale także tylną kanapę,
  • system multimedialny dla pasażerów z tyłu z odtwarzaczem DVD i tunerem telewizyjnym,
  • czterostrefowa klimatyzacja z filtrem przeciw pyłkowym,
  • szklany dach,
  • podgrzewane końcówki spryskiwaczy,
  • gniazdka elektryczne dla siedzących z tyłu, 
  • samopoziomujące się zawieszenie.

Na tym jednak nie koniec. W kwestii bezpieczeństwa urzędnicy wymagają kamery termowizyjnej, systemu wykrywającego pojazdy w martwym polu oraz ostrzegającego o zmianie pasa, czy adaptacyjnych reflektorów LED. To tylko niektóre elementy. Lista szczegółowego wyposażenia liczy aż 8 stron.

Ceny wszystkich aut z tymi opcjami grubo przekroczą 600 tys. zł. Wartość zamówienia ma wynieść od 135 tys. do 10 mln euro. Termin składania ofert upływa 29 lutego. Jak podaje RMF FM, do zakupu 20 limuzyn musi dojść przed lipcowym szczytem NATO w Warszawie.

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij