Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

MX-5 GT – lżejsza, szybsza i jeszcze fajniejsza

2011-03-24
Mazda MX-5 GT Mazda MX-5 GT

Japoński producent przygotował auto do serii wyścigów Britcar MSA British Endurance Championship. Startują w niej samochody klas GT2, GT3 i GT4, walcząc w długodystansowych wyścigach na brytyjskich torach.

Już w najbliższy weekend do walki stanie MX-5 GT, na budowę którego poświęcono ponad 400 godzin. Efektem prac jest ważące zaledwie 850 kg auto rozpędzające się do 250 km/h, robiące pierwszą setkę w 3 sekundy.

Redukcja masy możliwa była dzięki wymianie elementów nadwozia na wykonane z włókna węglowego, szyb na poliwęglanowe i usunięcie wszystkich zbędnych elementów wnętrza. Oczywiście nie mogło zabraknąć klatki bezpieczeństwa i sportowego zawieszenia.

Za osiągi odpowiada dwulitrowy silnik benzynowy, który w zwykłej wersji ma 160 KM mocy, a w tej inżynierowie wycisnęli z niego 275 KM. Połączenie tej jednostki z sześciobiegową, sekwencyjną skrzynią z manetkami przy kierownicy, napędem na tył i frajdą z jazdy, jaką gwarantuje MX-5, musi zapewniać niezapomniane wrażenia! A może by tak małą serię do produkcji...?

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 89 900 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    a Ty wiesz czym różni się konstrukcja kabrioletu od auta zamkniętego? Sprawdź. MX-5 nie pozbawiono dachu, ona go nie miała.
    esper, 2011-03-25 15:10:09
  • avatar
    zgłoś
    Z tego co widziałem pozbawili Mazdę zupełnie dachu, więc mogliby zrobić taki zabieg w drugą stronę - wywalić silniczki sterujące dachem (auto też byłoby lżejsze) i dać jakiś niezamykający się dach, ale lekki. Oprócz klatki zawsze byłoby to większe zabezpieczenie.
    ~Samuraj, 2011-03-25 14:42:46
  • avatar
    zgłoś
    Przecież wersja z zamkniętym dachem to konstrukcyjnie wciąż kabriolet. Co by mu niby ten dach dał??
    esper, 2011-03-25 14:36:18
  • avatar
    zgłoś
    Wiem, że byłby cięższy, ale dla kierowcy lepiej by było gdyby użyli za bazę wersji z twardym dachem.
    ~Samuraj, 2011-03-25 14:32:16
  • avatar
    zgłoś
    a co innego miałoby go chronić? milimetrowe połacie metalowego dachu?
    esper, 2011-03-24 23:14:53
  • avatar
    zgłoś
    Mnie tylko zastanawia czy podczas ostrego dachowania sama klatka wystarczająco ochroni kierowcę ... . Ale 3 sekundy robią wrażenie.
    ~Samuraj, 2011-03-24 22:52:30
  • avatar
    zgłoś
    Zanosi się, że wkrótce pokażą nową generację MX-5,
    rzęsor, 2011-03-24 18:30:56
  • avatar
    zgłoś
    Taki egzemplarz Mazdy zadebiutuje w ten weekend na torze Sliverstone.
    auto motor i sport, 2011-03-24 10:06:50
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij