Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Maserati Ghibli ASPEC: Włoch made in China

Pewnie nie każdy słyszał o tuningowej firmie ASPEC. To chińskie przedsiębiorstwo zajmujące się modyfikowaniem aut wzięło na warsztat Maserati Ghibli i odmieniło jego włoską duszę. 

2015-07-02
fot. aspec.cn

Od razu ostrzegamy, że nie każdemu dzieło chińskiego zespołu z ASPEC przypadnie do gustu. Na polu stylistyki firma ma więc coś wspólnego z takimi graczami tuningowego świata jak Mansory, czy też Brabus. Jedni uwielbiają ich tendencję do krzykliwych modyfikacji, a drudzy z pogardą określą ich projekty jako przerost formy nad treścią. Tak czy inaczej, samo porównanie mało znanego ASPEC do uznanych już firm tuningowych mocno nobilituje efekty pracy Chińczyków.

Ochrzczony jako ASPEC PPM500 projekt wygląda naprawdę agresywnie. Nowy body-kit dodaje autu drapieżności, Ghibli wydaje się być wredny i nieprzewidywalny. Szczególnie z przodu, gdzie w zderzaku pojawiły się dwa „zęby”, które budzą czysto wampiryczne skojarzenia. Szersze progi, atrakcyjne alufelgi, porządnych rozmiarów lotka na klapie bagażnika i wydatny dyfuzor wyglądają już naturalniej, jak kawał dobrej tunerskiej roboty.  Stylistyczne modyfikacje to jednak nie tylko sztuka dla sztuki. Jak twierdzą chińscy inżynierowie, wszystkie zmiany wprowadzone w nadwoziu służą poprawieniu aerodynamiki i poprawie stabilności przy wysokich prędkościach.

 

Tych, których Maserati nie przekonuje wyglądem, może przekonają dane techniczne, które bardzo odbiegają od standardowych 325 KM i 500 Nm. Panowie z ASPEC zafundowali 3-litrowemu silnikowi V6 Twin-turbo mocnego „kopa”. Po modyfikacjach włoski sedan dysponuje mocą 470 KM i 650 Nm! Jeśli do baku wlejemy nie bezołowiową 98, a paliwo wyścigowe moc Maserati wzrośnie o dodatkowe 30 KM.

Niestety, Chińczycy nie podają żadnych dokładnych informacji dotyczących osiągów auta, jego spalania, czy też ceny wprowadzonych modyfikacji. Jeśli jednak zadowoliłby Cię diesel pod elegancką karoserią włocha, czyli najtańszy bilet do świata Maserati, mamy dla Ciebie garść informacji po naszym teście Ghibli z 3-litrowym dieslem. 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij