Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Mazda CX-9 2016 - nowy wygląd, nowy silnik

Mazda CX-9 to duży SUV, który jeśli osiągnie sukces sprzedażowy to raczej za Oceanem. A może z nowym, bardziej "zielonym" silnikiem ma szansę zawalczyć w Europie? Zobacz, co zmieniło się w Maździe CX-9.

Konrad Maruszczak 2015-11-19

Mazda CX-9 to luksusowy SUV, którzy może zabrać na pokład dziewięć osób. Jest takim Mercedesem GLS, ale grającym w nieco tańszej lidze. W nowej Maździe zmieniono przede wszystkim stylistykę. Przód z wąskimi lampami nawiązuje do roadstera MX-5, a duży grill swoim kształtem do pozostałych modeli marki. Oczywiście wszystko jest tutaj największe, bo i samochód największy w gamie. Chromowany pas u dołu przedniego zderzaka nadaje autu luksusowy sznyt, ale to wszystko w zgodzie ze stylistyczną ideologią Mazdy KODO.

Nowością w CX-9 jest silnik. Z oferty zniknął paliwożerny motor V6, którego mieliśmy okazję testować, a w jego miejsce pojawił się bardziej ekologiczny SKYACTIV-G 2,5T. To pierwsza turbodoładowana jednostka benzynowa z serii SKYACTIV-G. Jak sama nazwa wskazuje, motor ma 2,5 litra pojemności. Moc wynosi 250 KM i 420 Nm. Jednym z ciekawych rozwiązań, zastosowanych w silniku CX-9 jest system Dynamic Pressure Turbo, czyli pierwsza na świecie turbosprężarka, w której maksymalną wydajność turbiny osiąga się poprzez zmienną pulsację spalin w zależności od prędkości obrotowej silnika.

Nowa Mazda CX-9 będzie oferowana z zaawansowanym systemem bezpieczeństwa i-ACTIVSENSE oraz inteligentnym układem napędu na cztery koła i-ACTIV AWD. Spekuluje się, że 80% sprzedaży CX‑9, prognozowanej na 50 000 egzemplarzy rocznie, będzie przypadało na Amerykę Północną. Auto nie jest obecnie planowane na rynek europejski.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 54 400 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij