Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

McLaren MP4-12C – nowy model w świecie supersportów

2009-09-09

Głównym elementem konstrukcji nowego McLarena jest ekstremalnie lekki i wytrzymały monocoque z włókna węglowego (u McLarena nazwany MonoCell), który waży niecałe 80 kg. Również karoseria wykonana jest z włókna węglowego, co mocno podniosło koszt produkcji i sprawiło, że auto będzie droższe od konkurentów spod znaku tańczącego konia czy atakującego byka, ale i wyraźnie lżejsze.

Za plecami kierowcy i pasażera umieszczono podwójnie uturbiony silnik V8 o pojemności 3,8 litra, wytwarzający 600 KM mocy i 587 Nm momentu obrotowego. Według zapewnień konstruktorów, jest to jednostka przygotowana przez McLarena i wbrew plotkom nie ma nic wspólnego z silnikami Mercedesa.

Można się spodziewać, że tak mocnego i lekkiego potwora muszą zatrzymywać ceramiczne hamulce z dodatkiem włókna węglowego. Inżynierowie McLarena stwierdzili, że odpowiedniejsze i równie wydajne, a przede wszystkim lżejsze, będą tarcze wykonane z kompozytów. Dodano tylko system Brake Steer, który ma zapobiegać podsterownym zapędom pojazdu, poprzez dohamowywanie tego tylnego koła, które znajduje się po wewnętrznej stronie zakrętu. Ciekawszym rozwiązaniem jest siedmiobiegowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów, która dzięki systemowi Pre-Cog zmienia biegi jeszcze szybciej, niż skrzynie stosowane u konkurencji. Skrzynia nie próbuje zgadywać, który bieg będzie następnym wybranym przez kierowcę. To on sam wciskając lub pociągając manetkę do połowy wskazuje, czy będzie chciał zapiąć wyższy czy niższy bieg. Rozwiązanie to raczej nie będzie przydatne w codziennej eksploatacji, ale na torze wyścigowym pozwoli na urwanie cennych setnych sekundy.

 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij