Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Mercedes 190 2.5 Evo II - legenda na sprzedaż

Na aukcję trafi model Mercedesa z początku lat 90. Niby nic szczególnego, ale ma niski przebieg i przydomek Evolution II.

190 E 2.5 Evo II Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evo II

Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evolution II - tak brzmi pełna nazwa samochodu, który zaszczyci swoją obecnością aukcję RM Sotheby's w Arizonie. Ta odbędzie się w styczniu 2017.

Lata 80. i 90. ubiegłego wieku to czas ogromnej rywalizacji niemieckich producentów w DTM. To efektem "wojny" są takie legendy, jak BMW M3. Mercedes, aby móc rywalizować jak równy z równym z bawarskim producentem potrzebował odpowiedniej broni. I tak narodził się 190 E 2.3-16 Cosworth.

Współpraca producenta ze Stuttagartu z brytyjskim Cosworthem to próba stworzenia rajdówki na bazie 190 E dla grupy B. Projekt ten został jednak wstrzymany, gdyż nie udało się rzucić poważnego wyzwania dla dominującej w tamtych czasach konstrukcji - Audi Quattro.

Mercedes postanowił przenieść swoje siły na wyścigi samochodów turystycznych - DTM. W 1983 r. Cosworth miał za zadanie przygotować silnik do nowego auta. I tak brytyjska marka zajęła się jednostką napędową o pojemności 2,3 l (M104). Motor 8-zaworowy dostał znacznie lżejszą głowicę, cztery zawory na cylinder oraz dwa wałki rozrządu. Moc silnika wynosiła 188 KM i 236 Nm.

W 1988 jednostkę napędową zastąpiono motorem 2.5 o mocy 204 KM. Evo II swój debiut miało na targach w Genewie, w 1990 r. Sercem auta był nadal 2,5-litrowy motor, który wzmocniono do 238 KM. Producent ze Stuttgartu zbudował jedynie 502 egzemplarze Evo II.

190 E 2.5 Evo II Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evo II

190 E 2.5 Evolution II miał także 4-tłoczkowe hamulce włoskiej firm Brembo oraz sztywniejsze amortyzatory. 

190 E 2.5 Evo II Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evo II

W Evo II Mercedes zamontował nowy pakiet aerodynamiczny, który sprawia, że samochód wygląda jak rasowa wyścigówka serii DTM:

  • duży spojler z tyłu
  • większy przedni splitter
  • poszerzone nadkola
190 E 2.5 Evo II Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evo II

Egzemplarz widoczny na zdjęciach o numerze podwozia WDB2010361F734005 to pierwsze auto, które trafiło do sprzedaży w Północnej Ameryce.

Evo II ma na liczniku tylko 5 tys. mil (8045 km). Właściciel, kolekcjoner z Japonii jest od 20 lat posiadaczem tego samochodu i nigdy nie wykorzystywał go do wyścigów.

190 E 2.5 Evo II Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evo II

Kolekcjoner, który sprzedaje ten samochód zmodyfikował go montując wyścigowy kolektor wydechowy i dolotowy, a także sportowy układ wydechowy.

Do tego auto ma większe wtryskiwacze i lekkie koło pasowe wykonane ze stopu aluminium. Została również wymieniona jednostka sterująca pracą silnika na komputer Motec.

190 E 2.5 Evo II Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evo II

Ponad to ten egzemplarz ma zmodyfikowane zawieszenie, hamulce wymienione na te z dyskami Brembo Monobloc oraz obręcze kół OZ Racing z homologacją DTM. 

190 E 2.5 Evo II Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evo II

Warto przypomnieć, że w 1992 roku Mercedes autem wyścigowym, na bazie którego powstał drogowy Evo II, wygrał mistrzostwa DTM. 

190 E 2.5 Evo II Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evo II

Osoba, która będzie chciała wylicytować Evo II na aukcji w Arizonie musi liczyć się z tym, że cena auta bez problemu przekroczy 200 tys. dolarów. 

190 E 2.5 Evo II Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evo II

Aukcja RM Sotheby's w Arizionie odbędzie się w dniach 19-20 stycznia 2017 r. Na niej wystawione zostaną także takie auta jak Bugatti Veyron Coupe, czy Ferrari F40. 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    bardzo mi się podoba
    ~kierowca, 2016-12-21 12:35:06
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij