Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Mercedes 300 SL - Brabus odrestaurował legendę

Mercedes 300 SL to jeden z najcenniejszych samochodów pod względem kolekcjonerskim. "Gulwinng" swoją sylwetką i otwieranymi do góry drzwiami zjednał sobie ogromną ilość fanów, zwłaszcza tych, którzy mają zasobny portfel.

Bartosz Broński 2016-04-16
Mercedes 300 SL Brabus

Brabus swoją ofertę renowacji określa mianem "sześciogwiazdkowej". Co się za tym kryje? M.in. 4000 godzin prac przy samochodzie, oczywiście wszystkie są wykonywanie ręcznie. Niemiecki tuner w swojej siedzibie w 2014 roku otworzył dział samochodów klasycznych. Na powierzchni 2000 m2 znajduje się salon oraz warsztat, wszystko po to, by móc oferować klientom możliwość obsługi i renowacji ich klasycznych Mercedesów. Brabus na swoje usługi daje dwuletnią gwarancję.

Cały proces renowacji zakłada rozebranie samochodu do "gołych śrubek" i skatalogowanie wszystkich elementów samochodu. Części, które nie nadają się już do ponownego użytku są zastępowane nowymi, a pozostałe ludzie z Brabusa przywracają do należytego stanu. Takie podzespoły jak skrzynia biegów, czy silnik przechodzą kapitalny remont, a zawieszenie i układ hamulcowy są wzbogacane o nowe części, wszystko dla poprawy bezpieczeństwa.

Brabus, aby pokazać możliwości swojego działu klasyków przygotował na targi Techno Classica w Essen kilka odrestaurowanych modeli. Wśród nich znaleźć można Mercedes 300 SL w wersji Gullwing i Roadster, dwa egzemplarze 280 SL Roadster, dwa 280 SE 3,5 Cabriolet oraz Mercedes 600 Pullman z 1967 roku. Model 300 SL, który możecie podziwiać na zdjęciach wygląda niesamowicie. Niesamowicie duże są również koszty, jakie trzeba zapłacić za taką renowację. Jak można się domyślać tego Brabus nie zdradza.

Mercedes 300 SL Gullwing pojawił się po raz pierwszy na nowojorskich targach w 1954 roku. Samochód stanął na starcie w kilku ważnych wyścigach, jak 24 h Le Mans, czy Carrera Panamericana Mexico. Auto wyróżniała sylwetka z unoszonymi do góry drzwiami, które otwierały się wraz z częścią dachu. Samochód dostał przydomek Gullwing (skrzydło mewy). Pod maską pracował trzylitrowy, rzędowy motor, który dostarczał 220 KM mocy oraz 275 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co dawało pierwszą setkę w czasie 8,8 s oraz 250 km/h prędkości maksymalnej. W 1957 roku pojawiła się wersja odkryta tego modelu, czyli Mercedes 300 SL Roadster. Dziś ceny oryginalnych egzemplarzy 300 SL sięgają ponad 4 mln złotych. 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 68 019 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-3, kombi van-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij