Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Mercedes-AMG C43 4Matic Coupe - waga półciężka

Z zewnątrz auto wygląda prawie jak topowa wersja Klasy C Coupe, oznaczona C63 AMG. To przez specjalny pakiet przygotowany przez ludzi z Affalterbach. Auto na rynku będzie bezpośrednim konkurentem takich modeli, jak Audi S5.

Bartosz Broński 2016-03-04
Mercedes-AMG C43 4Matic Coupe

Producent ze Stuttgartu pierwotnie stworzył linię modelową AMG Sport. Ta nie utrzymała się na rynku zbyt długo, bo w Mercedesie postanowiono uśmiercić ją zanim pojawiła się cała gama modelowa. W zamian za to mądre głowy postanowiły do walki z samochodami BMW M Performance i Audi S wystawić auta oznaczone liczbą "43". Pierwszym samochodem z nowej-starej linii modelowej jest Mercedes-AMG C43 Coupe.

Wersję C43 Coupe poznamy po osłonie chłodnicy z charakterystycznym punktowym wypełnieniem, przednim zderzaku z dużymi wlotami powietrza oraz bocznych lusterkach w czarnym kolorze. Z tyłu zastosowano delikatny spojler na tylnej pokrywie bagażnika, a podwójne końcówki układu wydechowego są rozdzielone dyfuzorem w kolorze srebrnym. Dla tego modelu zaprojektowano felgi o specjalnym wzorze w rozmiarze 18-cali.

W kabinie znajdziemy sportowe fotele wykończono tapicerką MB-Tex/Dynamica z czerwonymi przeszyciami. W tym samym kolorze są pasy bezpieczeństwa, zaś niektóre elementy ozdobiono aluminium. Świetnie wyglądają zegary z motywem wyścigowej flagi w kratkę. Napęd poprzez technologię 4Matic trafia na obie osi w proporcji 31/69 przód/tył.

Mercedes-AMG C43 Coupe napędzany jest przez silnik benzynowy biturbo V6 o pojemności 3 litrów. Jednostka produkuje 367 KM oraz maksymalny moment obrotowy równy 521 Nm. Mimo że nie jest to rasowa wersja AMG, to sprint do setki w czasie 4,7 s robi wrażenie. Niestety Mercedes ograniczył prędkość maksymalną do 250 km/h. Silnik został połączony z 9-biegową skrzynią automatyczną.

W aucie nie zabrakło takich autorskich rozwiązań, jak AMG Ride Control, czyli sportowe zawieszenie o zmiennej sile tłumienia, czy AMG Dynamic Select, pozwalający wybierać spośród kilku trybów jazdy: Comfort, Eco, Sport, Sport Plus oraz Individual. W C43 Coupe znajdziemy również sportowy układ kierowniczy oraz hamulcowy. Z przodu zastosowano tarcze o rozmiarze 360 mm, zaś z tyłu o przekątnej 320 mm.

Mercedes na razie nie podaje ceny nowego modelu, ale auto będzie na pewno tańsze od topowego C63 Coupe, za którego trzeba zapłacić minimum 344 700 złotych. Naszym zdaniem Mercedes-AMG C43 Coupe będzie w Polsce kosztował od ok. 280 tys. zł.

Aktualizacja:

>>> zobacz galerię Mercedesa-AMG C43 4Matic na targach w Genewie <<<

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 98 293 PLN
Dostępne nadwozia: coupe-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij