Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Mercedes-AMG E43 - pod maską 3.0 V6

Od teraz w katalogu Mercedesa, w rubryce Klasa E znajdziemy nową wersję oznaczoną jako E43. Jest ona sygnowana przez AMG, więc mamy do czynienia z poważnym autem. To jednak nie potężne V8, a mniejsze, 3-litrowe V6.

Konrad Maruszczak 2016-03-11

Po decyzji Mercedesa w sprawie nazewnictwa, to już jej trzeci owoc. Mercedes-AMG E43 to póki co najmocniejsza odmiana w ofercie nowego modelu. Pod maską znajdziemy motor 3.0 V6 z układem biturbo, znany chociażby z nowej C Klasy Cabrio.

Jednak tutaj mamy podniesioną moc w stosunku do pozostałych modeli z tą jednostką. E43 charakteryzuje 401 KM (6100 obr/min) i 520 Nm (2500 obr/min). Za pomocą 9-biegowej automatycznej skrzyni biegów, moc trafia na cztery koła, który rozdziela moc w proporcjach 31:69 (przód-tył). Jakie są efekty? Pierwsza setka pojawia się na liczniku po 4,5 sekundy, a prędkość maksymalną tradycyjnie ograniczono do 250 km/h. Mercedes twierdzi, że nowe E43 waży 1840 kg (z kierowcą, bagażem i bakiem wypełnionym w 90%).

Z zewnątrz sportową E Klasę wyróżniają bardziej agresywne zderzaki, niższe progi, 19-calowe felgi (w opcji nawet "20"), za którymi ukryto 360-milimetrowe tarcze z przodu oraz takie same z tyłu, dyskretny spoiler na tylnej klapie oraz dyfuzor z dwiema podwójnymi końcówkami układu wydechowego.

E43 wyposażono w sportowe pneumatyczne zawieszenie, bazujące na ostatnim dziele dopracowanym przez AMG, czyli AIR BODY CONTROL. Trybem jego pracy możemy sterować za pomocą kontrolera, a do wyboru mamy trzy programy: Comfort, Sport i Sport+.

Mercedes-AMG E43 zostanie pokazany szerokiej publiczności na salonie w Nowym Jorku, który startuje już pod koniec marca. Dealerzy zaczną zbierać zamówienia 20 czerwca, a pierwsze auta przyjadą do klientów na początku sierpnia. Nie wiadomo na razie nic o wersji kombi.

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij