Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Mercedes-AMG GT R - bestia z "Zielonego Piekła"

Mercedes-AMG GT R to obecnie najmocniejsza wersja sportowego coupe ze Stuttgartu. Samochód został odchudzony w stosunku do GT S i ma większą moc.

Bartosz Broński 2016-06-27
Mercedes-AMG GT R

W Mercedesie-AMG GT R pracuje dobrze znany z GT i GT S silnik 4.0 V8 biturbo. Inżynierowie z Affalterbach podnieśli moc jednostki i teraz najmocniejszy model z rodziny GT oferuje 577 KM i 699 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Siła napędowa trafia na koła tylne poprzez dwusprzęgłową skrzynię, która została zmodyfikowana pod wariant R - pierwsze przełożenie jest teraz dłuższe, a siódmy bieg został z kolei skrócony. Pozwala to na lepsze przyspieszenie auta. GT R prędkość 100 km/h osiąga w czasie 3,6 sekundy - o 0,2 s szybciej niż GT S. Maksymalna prędkość wzrosła do 318 km/h (o 8 km/h).

Mercedesa-AMG GT R poznamy po pionowym żebrowaniu osłony chłodnicy AMG Panamerican, która została przeszczepiona z wyścigowego AMG GT GT3. Samochód dostał szerszy przedni zderzak oraz spliter. Najważniejsze zmiany zaszły jednak pod podwoziem, gdzie pojawiła aktywna aerodynamika, która jest realizowana przed dodatkowy płat z włókna węglowego. Gdy samochód porusza się z prędkością 80 km/h w trybie Race. To element obniża się o 40 mm i zmienia kierunek strugi powietrza, co poprawia docisk samochodu do podłoża.

Mercedes-AMG GT R na targach Paryż Motor Show

W AMG GT R zastosowano nowy układ wydechowy, lżejszy od tego z GT S o prawie 6 kg. Poza tym w Mercedesie-AMG GT R debiutuje system tylnych kół skrętnych, co wpływa na stabilność samochodu w zakrętach. Gdy auto porusza się z prędkością do 100 km/h tylne koła skręcają się przeciwnie do przednich, powyżej tej prędkości koła tylne obierają ten sam zwrot co przednie. AMG GT R w standardzie wyposażony jest w sterowany elektronicznie mechanizm o ograniczonym poślizgu. Opcjonalnie można zamówić ceramiczny układ hamulcowy.

 

W kabinie auta znajdziemy skórzane wykończenie (Nappa) oraz tapicerkę z mikrofibry i kontrastowe przeszycia. Na liście wyposażenia dodatkowego znajdziemy m.in. żółte pasy bezpieczeństwa. AMG GT R można będzie zamówić z nowym oszałamiającym kolorem zielonym "green hell magno", który nawiązuje do "Zielonego Piekła", czyli toru Nürburgring, gdzie dopracowywano AMG GT R. 

Mercedes na razie nie zdradza cenny AMG GT R, ale ta być może pojawi się przy okazji jesiennych targów motoryzacyjnych w Paryżu, gdzie auto zostanie pokazane szerszej publiczności. Pierwsze egzemplarze Mercedesa-AMG GT R trafią do klientów na początku przyszłego roku.

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij