Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Mercedes-AMG GT Roadster - z przytupem przed Paryżem

Producent ze Stuttgartu pokazał swój najnowszy model, który dumnie będzie prezentował na targach Paryż Motor Show. Oto Mercedes-AMG GT Roadster, czyli sprawdzony samochód w nowej odsłonie.

Bartosz Broński 2016-09-15
Mercedes-AMG GT Roadster (R 190)

Mercedes-AMG GT Roadster dostępny będzie w dwóch wariantach mocy zwykłej i oznaczonej dodatkową literą "C". Co ciekawe wersja Roadster w obu przypadkach jest mocniejsza od wariantu coupe. Mercedes-AMG GT Roadster ma być samochodem pozycjonowanym pomiędzy wariantem coupe i AMG GT R.

Mercedes-AMG GT Roadster wyróżnia się osłoną chłodnicy z pionowym żebrowaniem, podobną do tej z AMG GT R. Poza tym samochód dostał elegancki, materiałowy składany dach. W ofercie będą trzy kolory brezentowego dachu - czerwony, czarny oraz beżowy. Jego konstrukcja została wykonana ze stali, magnezu oraz aluminium. Można go otwierać i zamykać do prędkości 50 km/h a cały proces trwa ok. 11 sekund.

 

Mercedes będzie oferował dwie wersje swojego nowego modelu, w obu pracuje ten sam silnik, co w AMG GT Coupe, czyli 4.0 V8 biturbo. AMG GT Roadster ma 476 KM mocy i 630 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Samochód do 100 km/h przyspiesza w 4 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 302 km/h.

Mercedes-AMG GT C Roadster oferuje kierowcy moc 558 KM i 680 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Do 100 km/h auto przyspiesza w 3,7 sekundy, a maksymalną wartość na prędkościomierzu wskazówka pokaże przy 316 km/h. AMG GT C Roadster jest o 47 KM mocniejszy od AMG GT S i ma 28 KM mniej niż topowy AMG GT R.

Mercedes-AMG GT Roadster w liczbach:

  Mercedes-AMG GT Roadster Mercedes-AMG GT CRoadster
silnik  4.0 V8 twin turbo 4.0 V8 twin turbo
pojemność  3982 cm3 3982 cm
moc 350 kW (476 KM) 410 kW (558 KM) 
przy obrotach 6000/min  5750-6750/min
maks. moment obr. 630 Nm 680 Nm
w przedziale obr.  1700-5000/min 1900-5750/min
masa własna 1595 kg 1660 kg
0-100 km/h 4,0 s 3,7 s
prędkość maks. 302 km/h
316 km/h
hamulce przód/tył 360 mm/360 mm 390 mm/360 mm
śr. zużycie paliwa 9.4 l/100 km 11.4 l/100 km

 

Podobnie jak w pozostałych wariantach AMG GT, tak i w Roadsterze znajdziemy 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynię. Kierowca ma możliwość wyboru pomiędzy czterema trybami pracy układu napędowego - C (Comfort), S (Sport), S+ (Sport Plus) oraz I (Individual). Dodatkowy tryby Race został zarezerwowany dla Mercedesa-AMG GT C Roadster. Sportowy układ wydechowy posiada dwie klapy, które modulują i podbijają dźwięk silnika.

Stylistyka to nie jedyny element, który AMG GT Roadster podzielił z topowym AMG GT R. Z tego drugiego inżynierowie zapożyczyli również system automatycznych klap umieszczonych na dole samochodu, które polepszają właściwości aerodynamiczne auta oraz pozwalają lepiej chłodzić silnik i układ hamulcowy. W wersji AMG GT C Roadster kierowca dostaje elektronicznie sterowany mechanizm o ograniczonym poślizgu oraz zawieszenie AMG Ride Control. 

Na rynku AMG GT Roadster i AMG GT C Roadster będą konkurować z takim modelami jak m.in. Porsche 911 Turbo Cabriolet oraz Porsche 911 Turbo S Cabriolet. Nowy model Mercedes swoją premierę będzie miał na targach Paryż Motor Show, a do sprzedaży trafi na początku przyszłego roku. 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij