Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Mercedes-AMG Project One – wiemy więcej

Podczas salonu w Genewie szef Mercedes-AMG Tobias Moers zdradził kilka faktów dotyczących nadchodzącego superauta, które na razie kryje się pod pseudonimem Project One.

AMG Project One AMG Project One

Supersamochód Mercedesa raczej nie będzie walczył z Bugatti Chironem np. jeśli chodzi o maksymalną prędkość, za to spodziewamy się, że Project One może okazać się bezkonkurencyjny na torze. Szczególnie, że jego silnik wywodzi się bezpośrednio z wyścigów Formuły 1.

Już dzisiaj wiadomo, że jednostka 1.6 turbo V6 ma kręcić się do 11000 obr/min. Silnik spalinowy będzie wspomagany przez motor elektryczny a łączna moc zestawu ma oscylować wokół 1000 KM. Najprawdopodobniej silnik spalinowy będzie napędzać tylną oś, silnik elektryczny - przednią. Jedna uwaga co do jednostki benzynowej – Tobias Moers zdradził, że "cykl życia silnika będzie wynosić około 50 tys. km". Pytanie czy właściciele wartego ok. 2,5 mln dolarów hiperauta będą się tym w ogóle przejmować. Druga kwestia jest taka, że większość aut pewnie nawet nie wyjedzie poza tor wyścigowy.

Obroty silnika benzynowego przy obrotach jałowych mają zostać zmniejszone z 4000 (jak w bolidzie F1) do 1200 obr/min. W aucie wykorzystana zostanie też technologia odzysku energii kinetycznej. Ze względu na to, że żadna dwusprzęgłowa przekładnia nie wytrzyma obrotów rzędu 11000/min w Project One Mercedes wykorzysta zautomatyzowaną skrzynię mechaniczną, podobną jak w F1. Oznacza to, że do ruszenia potrzebne będzie wciśnięcie sprzęgła.

Moers obiecał także, ze Project One będzie potrafił przejechać na energii elektrycznej do 30 km, a jego masa własna ma nie przekraczać 1300 kg.

Mercedes planuje debiut swojego super-samochodu na tegoroczną wystawę we Frankfurcie. Niemcy planują zbudowanie 275 egzemplarzy modelu Project One. Będzie to niejako prezent na 50-lecie oddziału AMG.

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij