Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Mercedes-Benz A-Klasa przeszedł facelifting!

Inżynierowie ze Stuttgartu na nowo pochylili się nad swoim kompaktem. Modyfikacje nie ominęły także najmocniejszej wersji AMG. Mercedes-Benz Klasy A odświeżony!

2015-06-29

Po kilkuletniej, udanej obecności na rynku i kilkumiesięcznym okresie podsycania naszej ciekawości szpiegowskimi zdjęciami, Mercedes Klasy A po faceliftingu w końcu ujrzał światło dzienne. Tak jak podejrzewaliśmy, zmiany nie są diametralne. Delikatnemu retuszowi poddano nadwozie, a i paleta silników trochę odmłodniała i nabrała jeszcze więcej wigoru.

Trudno jest opisać jednym słowem zmiany stylistyczne, jakie zadziały się na karoserii nowej A-Klasy. Wydaje nam się, że linie jej „buzi” stały się bardziej płynne, ale przy okazji nic nie straciły ze swojej zadziorności. Mówiąc o zmianach nadwozia możemy mówić tylko o przodzie i tyle auta, bowiem pomiędzy nimi, na całej długości auta nie zmieniło się nic. Niemogący nazwać się fanami motoryzacji pewnie będą mieli problem z dostrzeżeniem modyfikacji tylnej części nadwozia. Podpowiadamy: lampy mają nowy wzór, a zderzak lekko przemodelowano wkomponowując w niego dwie końcówki wydechu.

Zasiadając we wnętrzu odświeżonej A-Klasy też poczujemy lekki powiew świeżości. W oczy rzuca się niezwykle zgrabna kierownica, którą znamy już z innych modeli Mercedesa. I to w zasadzie byłoby na tyle w temacie dużych nowości w kabinie. Jest jeszcze lekko zmodyfikowany zestaw wskaźników i unowocześniony system infotainment, który obsługuje teraz Android Auto i CarPlay. Bardzo delikatny ten powiew świeżości…

{% image id=165878 align=left x=300 y=0 %}
   

Przy okazji faceliftingu inżynierowie pogrzebali też pod maską kompaktu. Podstawowy silnik to benzynowa jednostka 1,6 (A 180) rozwijająca teraz 102 KM i 180 Nm. Również większa, 2-litrowa „benzyna” (A 250/ A 250 4Matic) nabrała więcej wigoru. Jej moc podwyższono o 7 KM i generuje teraz 218 KM i 160 Nm.

Żeby było sprawiedliwie, o taką samą dawkę koni mechanicznych wzbogacił się większy silnik diesla. Mercedes-Benz A 220 CDI napędzać będą 177 KM i 350 Nm. Najoszczędniejszym wariantem w całej gamie silnikowej odświeżonej A-Klasy będzie wersja A 180 CDI BlueEFFICIENCY. Jej 1,5-litrowy silniczek rozwijający 109 KM według danych producenta ma konsumować jedynie 3,5 l/100km!

I tak dochodzimy do najbardziej emocjonującej wersji kompaktowego „Merca”, czyli do A45 AMG. Plotki o tym, że producent ze Stuttgartu planuje zepchnąć z tronu 367- konne Audi RS3 potwierdziły się. Panowie z AMG z 2-litrowego silnika wycisnęli aż 380 KM i 475 Nm! Sprint do „setki” względem przed-liftowej A-Klasy poprawił się o 0,4 s i wynosi teraz 4,2 s.  Producent podaje, że zapotrzebowanie na paliwo tego wściekłego kompaktu wynosi 6,9 l/100 Km. Śmiejemy się w głos i radzimy wsadzić te dane między bajki.

 

A45 AMG można opcjonalnie zamówić z pakietem AMG DYNAMIC PLUS, który wprowadza mechanizm różnicowy przedniej osi, czyli tzw. szperę. Sportowe zawieszenie AMG RIDE CONTROL z dwustopniową regulacją tłumienia oraz DYNAMIC SELECT pozwalające wybrać jeden z czterech trybów jazdy  (Comfort, Sport, Sport+, Individual) to kolejne smaczki mające pozwolić kierowcy na 100% wykorzystanie możliwości auta. Zespół z Affalterbach poprawił także 7-biegowy, dwusprzęgłowy „automat”, w którym skrócono trzeci i siódmy bieg po to, by zapewnić lepsze przyśpieszenie w każdym zakresie prędkości. 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 68 019 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-3, kombi van-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij