Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ

4


OCEŃ
3.0

Mercedes E W213 (2016) - oficjalny debiut

Nowy Mercedes E W213 jest większy, nowocześniejszy i bardziej luksusowy. Pod każdym względem lepszy od poprzednika. Tylko dlaczego jest tak podobny do Klasy C?

Konrad Maruszczak 2016-03-01

Oficjalny wygląd Klasy E W213 już poznaliśmy, teraz czas na szczegóły techniczne. Mercedes nazywa nową Klasę E "najbardziej inteligentną limuzyną". Patrząc na bogactwo dodatkowego wyposażenia trudno się z tym nie zgodzić. Ale o tym za chwilę. Skupmy się na stylistyce. Ktoś może powiedzieć: "o czym tu mówić?" I faktycznie, na pierwszy rzut oka nowy model wygląda jak większa Klasa C. Z tyłu różnią się tylko pasem (chromowanym lub czarnym), który w Klasie E jest poprowadzony nad atrapą wydechu, a w mniejszym modelu - pod. Łatwiej rozróżnić je z przodu, tam reflektory są podzielone LED-owym paskiem pionowym, jak w poprzedniej generacji. Inaczej też uformowano kierunkowskazy. Jednak są to tylko drobiażdżki, wielu nie dostrzeże znaczących różnic.

Technologia

Więcej nowości znajdziemy w środku. Nie da się pominąć dwóch 12,3-calowych "telewizorów" umieszczonych na desce rozdzielczej. To kierowca dyktuje co ma się na nich wyświetlać. W zależności od nastroju możemy wybierać spośród 64 (!) kolorów podświetlenia wnętrza. Dla zmarzluchów przewidziano podgrzewane podłokietniki, co nie zdarzyło się jeszcze w tym aucie.

W nowym Mercedesie nie zapomniano o technologii. Z pomocą odpowiedniej aplikacji kierowca może otworzyć drzwi, czy odpalić silnik. Dotykowy kontroler na kierownicy obsługuje się jak w smartfonie - za pomocą dotyku. Jeśli komuś to nie przypasuje może wydać polecenie głosowo.

Luksus

Do wykończenia wnętrza specjaliści ze Stuttgartu użyli prawdziwego "jachtowego" drewna, aluminium, czy selektywnie dobranej skóry. Patrząc na to wnętrze zastanawiamy się, po co komu S klasa? Dużą uwagę Mercedes poświęcił fotelom. Nic dziwnego, poprzednia generacja wygrała nasz test na najlepszy fotel samochodowy. Przy tworzeniu nowej E Klasy poprzeczka była więc wysoko postawiona.

Co pod maską?

Na początek będą oferowane tylko dwie jednostki silnikowe: E200 oraz E220d. Później ma dołączyć diesel V6, benzynowa odmiana E400 oraz hybryda E350 e. Tak wygląda specyfikacja początkowych silników:

  • E200 - 1991 cm2 , 184 KM, 300 Nm, 0-100 7.7 s, 5.9 l/100 km
  • E220d - 1950 cm2 , 195 KM, 400 Nm, 0-100 7,3 s, 3,9 l/100 km

Planowane są także bazowe odmiany: benzynowa o mocy 150 KM oraz diesel 136 KM. 6-cylindrowy wariant czyli E400 będzie miał moc 333 KM. Wszystkie silniki w Klasie E standardowo otrzymają system start/stop i będą spełniać normę Euro 6.

>>> Zobacz nową Klasę E w Genewie <<<

Komfort

Mercedesy z literką "E" zawsze słynęły z wysokiego komfortu jazdy. W generacji W213 zapowiada się podobnie. 9-stopniowa, automatyczna skrzynia w połączeniu z genialnym systemem AIR BODY CONTROL zagwarantują wygodę znaną z królewskich pałaców. Przy wyborze wersji wyposażenia: klasyczny, EXCLUSIVE (obydwa z gwiazdami na masce) oraz AVANTGARDE i AMG Line (gwiazda w grillu), klient może również zdecydować się na rodzaj zawieszenia (komfortowe, usportowione lub sportowe - dwa ostatnie obniżone o 15 mm).

Systemy autonomiczne

Klasa E potrafi poruszać się samodzielnie na ruchliwej, wielopasmowej drodze, czy w korku, „widząc” auta dookoła siebie i nie dopuszczając do kolizji. Jeśli jedziesz autostradą i chcesz zmienić pas, zasygnalizuj to kierunkowskazem, a jeśli komputer stwierdzi, że droga jest wolna, auto samo na nią wjedzie. Nie będziesz też musiał martwić się mandatami za przekroczenie prędkości – Speed Limit Pilot dostosowuje prędkość do limitów z nawigacji i odczytanych znaków drogowych. Mało tego. Jeśli dojeżdżając do skrzyżowania nie zauważysz, że jakieś auto chce Ci przeciąć drogę, komputer wyśle sygnał do hamulców i unikniesz wypadku. Jeśli jesteś zmęczony i nie chce Ci się wprowadzać auta do garażu, możesz zdalnie wprowadzić je do środka albo w ciasne miejsce postojowe, korzystając ze specjalnej aplikacji na smartfonie.

Podsumowując, nowa Klasa E jest spodziewanie lepsza pod każdym względem od poprzednika. Jej największą wadą może okazać się wygląd, łudząco podobny do Klas C i S. Czy będzie hitem? Zapewne tak, ten model to już legenda i nawet "odgrzewany design" nie powinien przeszkodzić jej w osiągnięciu rynkowego sukcesu. Auto szerokiej publiczności zostanie zaprezentowane podczas targów motoryzacyjnych w Genewie.

Mercedes Klasa E W213 w skrócie

  • długość 4880 mm
  • rozstaw osi 2939 mm
  • moce silników od 136 do 333 KM
  • hybryda 350e o łącznej mocy 279 KM, 20 km na samym "prądzie"
  • nowe systemy autonomiczne i wspierające kierowcę

Aktualizacja:

>>> Zobacz galerię Mercedesa Klasy E W213 na targach w Genewie<<<

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 68 019 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-3, kombi van-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij