Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Mercedes GLS oficjalnie - ceny w Niemczech

Mercedes GLS to tak naprawdę lifting odchodzącego modelu GL. Teraz luksusowy SUV bardziej upodobnił się do pozostałych braci niemieckiej marki, pojawiły się też nowe silniki i skrzynie biegów.

Konrad Maruszczak 2015-11-04

Po przecieku zdjęć sprzed kilku dni, teraz Mercedes GLS debiutuje oficjalnie. Duży, luksusowy "Merc" jest opisano jako "S Klasa wśród SUV-ów". Czy słusznie? GLS to nic innego, jak odmłodzony i odświeżony Mercedes GL, z którym się żegnamy. Według nowej nomenklatury niemieckiej marki, wszystkie modele z literą "S" oznaczają najbardziej luksusowe i ekskluzywne pojazdy.

Zacznijmy od stylistyki. Z przodu auto zyskało przede wszystkim nowe reflektory, znane chociażby z nowego GLE, wykonane w technologii LED. Nowy jest także aluminiowy grill z nozdrzami z ogromną gwiazdą Mercedesa - bo przecież bez gwiazdy, nie ma jazdy. Na dolną część zderzaka wylano wiadro chromu, po to, by jeszcze bardziej wyeksponować potęgę tego auta. GLS niczego nie udaje i to lubimy! Patrząc z profilu nie dopatrujemy się większych zmian w stosunku do odchodzącego modelu. W tylej części widać nowe światła LED, a także przekonstruowany zderzak, z nietypowym kształtem wydechu (ciekawe czy prawdziwy) i jeszcze większą ilością chromu.

Zaglądamy do wnętrza. Największą zmianą jaką można zauważyć w 7-osobowej kabinie to nowa deska rozdzielcza z 8-calowym, dotykowym wyświetlaczem. Na szczęście Mercedes nie poszedł drogą innych producentów i pozostawił osobny panel do sterowania klimatyzacją. Pojawił się też nowy touchpad, zapożyczony z Klasy S i sportowa, 3-ramienna kierownica, pokryta skórą Nappa. Kolejnym elementem wziętym z dużej limuzyny jest opcjonalny system jonizacji powietrza w kabinie, który może też wydzielać przyjemne zapachy.

Pojawiły się też nowe systemy bezpieczeństwa, takie jak: Collision Prevention Assist Plus, Crosswind Assist, Attention Assist, PRE-SAFE, Brake Assist BAS, aktywny tempomat czy elektronicznie sterowany napęd na cztery koła. Ciekawostką jest system podgrzewania wycieraczek, który ma poprawić widoczność w trudnych warunkach pogodowych.

Czas na silniki. Najsłabszym motorem będzie diesel GLS 350 d 4MATIC o mocy 258 KM i 620 Nm. To póki co jedyny silnik wysokoprężny w ofercie. Kolejny, benzynowy to podwójnie turbodoładowana V-szóstka GLS 400 4MATIC o mocy 333 KM i 480 Nm. Kolejne dwie odmiany to już V8, słabsza wersja GLS 500 4MATIC produkuje 455 KM i 700 Nm. Wszystkie jednostki współpracują z 9-biegową skrzynią automatyczną 9G-Tronic. Na szczycie oferty stoi odmiana GLS 63 AMG z 5,5-litrowym silnikiem o mocy 585 KM i 760 Nm, tutaj przekładnia ma siedem biegów.

Sprzedaż Mercedesa GLS ruszy w marcu 2016 roku. Za najtańszą wersję (GLS 350 d 4MATIC) w Niemczech trzeba zapłacić €62,850. Kolejne odmiany 400 i 500 kosztują odpowiednio €64,425 i €81,600. Wersja AMG to już wydatek €113,500. Przypomnijmy, że to ceny wyjściowe. Niezliczona ilość dodatków bardzo szybko podniesie te kwoty.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 68 019 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-3, kombi van-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij