Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Mitsubishi Eclipse Cross - bardziej SUV, mniej coupe

W blokach startowych Mitsubishi czeka nowy model – Eclipse Cross. Jest większy od ASX-a i mniejszy od Outlandera, a na dzień dobry zaskakuje wyglądem.

Mitsubishi Eclipse Cross Mitsubishi Eclipse Cross

Historia zna już takie przypadki – wystarczy wspomnieć Juke’a – kiedy głosy publiczności na temat mniej lub bardziej śmiałych zabiegów stylizacyjnych były podzielone jak szyba w Eclipse Cross. Mamy wrażenie, że nie inaczej będzie w wypadku tego modelu, który z przodu wygląda tak, jak w ostatnim czasie Mitsubishi nas przyzwyczaja, ale z tyłu ma szybę z biegnącym przez jej środek światłem stopu. Taki pomysł na pewno wzbudzi kontrowersje.

Oczywiście Mitsubishi na każdym kroku podkreśla, że Eclipse Cross to „kombinacja wyrazistego wyglądu auta typu coupé” z, teraz będzie komicznie, „dynamiczną mobilnością SUV-a” – czymkolwiek ona jest. Mówiąc po ludzku, chodzi o to, że Eclipse Cross za sprawą opadającej linii dachu chce zaliczać się do klasy modnych w ostatnim czasie crossoverów utrzymanych w stylu coupé. Zresztą, z uwagi na starego Eclipse’a (który był klasycznym dwudrzwiowym coupé) przyjmujemy, że w jakimś stopniu Mitsubishi chodziło o zachowanie ciągłości nazwy.

Mitsubishi Eclipse Cross Mitsubishi Eclipse Cross

Pod względem wymiarów Eclipse’owi Cross bliżej do ASX-a niż do Outlandera – jego nadwozie ma długość 4405 mm ( to o 5 cm więcej niż w ASX-ie), ale na szerokość jest od niego aż o 27,5 cm węższe oraz o 4,5 cm wyższe. Rozstaw osi wszystkich trzech modeli jest natomiast, to ciekawostka, taki sam i wynosi 2670 mm.

Sylwetka Eclipse Crossa jest muskularna dokładnie tam, gdzie można się tego spodziewać (głównie na nadkolach), a ciekawym elementem stylizacyjnym okazują się zwężające się ku tyłowi boczne okna. Mniej dzieje się natomiast w kabinie, która zyskała świeżość głównie dzięki nowemu ekranowi z solidnymi grafikami, a nie wyglądającymi jak te z Windowsa 95.

Mitsubishi Eclipse Cross Mitsubishi Eclipse Cross

W Eclipse Crossie zadebiutuje nowy turbodoładowany silnik benzynowy 1.5 (moc – nie znana), który seryjnie będzie łączony z przekładnią CVT. Ta z kolei ma mieć 8 zasymulowanych biegów oraz tryb sportowy, co – jak obiecuje Mitsubishi – zapewni świetne wrażenia z jazdy. Na kanwie doświadczeń z podobną przekładnią w nowym Civicu (wrażenia z jazdy na str. 72) dajemy Mitsubishi kredyt zaufania. W gamie pojawi się też 2,2-litrowy diesel o mocy około 150 KM – on z kolei będzie współpracował z nową 8-stopniową skrzynią automatyczną.

Szkielet nadwozia – zwłaszcza w miejscach łączeń strukturalnych, np. w okolicach drzwi czy nadkoli tylnych kół – Eclipse Crossa został wzmocniony, lekko zmodyfikowano też zawieszenie (zwłaszcza tylne, które ma lepiej sobie radzić z siłami bocznymi w zakrętach).

Mitsubishi Eclipse Cross Mitsubishi Eclipse Cross

Tradycyjnie dla Mitsubishi wersje z napędem na cztery koła będą wykorzystywały układ S-AWC, który monitoruje m.in. prędkość obrotową kół i kąt skrętu kierownicy i w zależności od sytuacji zmienia wartość momentu napędowego dostarczanego do poszczególnych kół. Pokrętłem umieszczonym na tunelu środkowym będzie można wybrać jeden z trzech trybów jego pracy.

Debiut auta – na jesień.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 98 990 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    To ma zachwycać to coś Eclipse. Szkoda tej nazwy , bo samochód do Bani . Pozostaje przy outlanderze
    ~etheban, 2017-03-27 12:47:37
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij