Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.5

Mitsubishi Outlander

2012-04-26
Mitsubishi Outlander 2012 Wysoko poprowadzone przetłoczenie ma podkreślać podwyższoną sylwetkę nadwozia

Nowe dzieło Mitsubishi wywołało wiele komentarzy po pierwszej prezentacji na salonie w Genewie. Jedni chwalili odejście od efekciarskiego wyglądu poprzednika, inni wytykali, że nowa koncepcja stylistycznie zbliża auto do poprzednika z 2005 roku. I w obu tych stwierdzeniach coś jest - charakterystyczny front auta, tzw. Jet Fighter, który całkiem dobrze wpasował się w "twarze" Mitsubishi Lancera i ASX-a, w Outlanderze był jakby wciśnięty na siłę. Model sprzed liftingu był bardziej stonowany, ale całkiem elegancki i w żadnym razie nie archaiczny. Być może japońscy styliści znowu chcą przyciągnąć bardziej konserwatywnych klientów. Czy to dobry pomysł - pokażą słupki sprzedaży pod koniec roku, ale przykład Toyoty Avensis wskazuje, że aby podobać się klientom nie zawsze trzeba gonić za niezwykłą stylizacją. A czy nowy model jest ładny? Jak mawia nasz redakcyjny kolega - "gdyby wszystkim podobało się to samo, każdy facet latałby za moją żoną"; kwestię urody auta pozostawiamy zatem gustom Czytelników. Dodamy tylko, że w informacji prasowej zaznaczono, że nowy Outlander jest "pozbawiony tanich chwytów stylistycznych". Co autor miał na myśli - nie wyjaśniono. Tych, których nie odrzuci aparycja, zainteresuje to, co we wnętrzu. W grudniowym numerze "auto motor i sport" wytknęliśmy sprzedawanemu obecnie modelowi słabą jakość montażu, skrytykowaliśmy twarde plastiki i regulację kolumny kierownicy w jednej płaszczyźnie. Pierwsze spotkanie z nowym Outlanderem w Genewie każe skreślić ostatnie dwa punkty - regulacja jest już jak trzeba i znacznie poprawiono jakość materiałów zastosowanych w kabinie, która również dzięki temu wygląda dużo porządniej. Jak jest z jakością montażu - przekonamy się po pierwszym spotkaniu z autem na trasie, które planujemy na trzeci kwartał, kiedy nowy Outlander pojawi się w europejskich salonach.

Wtedy też sprawdzimy, jak się zachowują odświeżone jednostki napędowe, które zamierza wprowadzić producent. Obie mają mieć moc 150 KM, pierwsza, benzynowa, o pojemności dwóch litrów, druga, zasilana olejem napędowym, będzie mieć o 0,2 litra pojemności więcej. Mitsubishi nie zdradza, jakie obstawia wyniki zużycia paliwa, ale samochód nie urósł, a ma być lżejszy, więc pewnie i pod tym względem będzie mógł się wykazać rezultatami lepszymi niż model obecnie sprzedawany. Mitsubishi chwali się natomiast systemami bezpieczeństwa, które będą dbały o podróżujących. Wymienia między innymi adaptacyjny tempomat, układ automatycznego hamowania, system ostrzegania o zmianie pasa ruchu oraz innowacyjne reflektory ksenonowe, których snop światła będzie 1,4 raza mocniejszy niż w konwencjonalnych reflektorach ksenonowych i które mają oświetlać obszar dwukrotnie większy. Nowy Outlander nadal będzie dostępny w wersji siedmiomiejscowej, ale trzeci rząd siedzeń będzie teraz dzielo ny w proporcji 50 : 50.

Zagadką pozostaje wciąż cena tak odmienionego, ugrzecznionego Outlandera, którym na pewno bez kompleksów można podjechać na elegancką premierę do opery, a po niej ruszyć w nieznane.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 123 990 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    W sprzedaży jesienią. Mniej agresji, więcej elegancji; zamiast wcięć i przetłoczeń - gładkie powierzchnie. W kabinie klasyczna tablica rozdzielcza i nacisk na komfort. Dla kogo ma być nowy Outlander?
    auto motor i sport, 2012-04-26 10:26:30
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij