Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.5

Mitsubishi Space Star: Mniejszy kaliber

W klasie miejskich aut Space Star chce się wyróżniać arcyniskim spalaniem, dlatego w jego ofercie są tylko 3-cylindrowe jednostki benzynowe. Następca Colta wjedzie do salonów w lipcu, ale zamawiać można go już teraz.  

2014-06-03
Nowe Mitsubishi Space Star Mitsubishi ma w standardzie 14-calowe obręcze stalowe, 15-calowe „alusy” są w najdroższej wersji.

W coraz bardziej zatłoczonych miastach rozmiar auta ma znaczenie. Uściślijmy – jak najmniejszy rozmiar. To dlatego w metropoliach takich jak Rzym aż roi się od Smartów, a większość aut jeżdżących po ulicach to maluchy, czyli wszelkiej maści Fiesty, Clio czy Micry. Nowy rozdział w walce o miejskie samochody otwiera właśnie Mitsubishi, które Colta zastępuje modelem Space Star – mniejszym, lżejszym i bardziej ekonomicznym.

Space Star to jedno z tych aut, które stylizowane jest tak, żeby mogło spodobać się zarówno klientom w salonie Mitsubishi w Paryżu, Dżakarcie i Sydney. Nie ma tu kontrowersyjnych elementów, jest za to spokojna linia nadwozia i ładnie wyglądające przetłoczenia karoserii z boku. Jedynymi szaleństwami, na które zdecydowali się styliści są szeroki wlot w przednim zderzaku i pofałdowana lotka dachowa z tyłu.

Nowy model jest aż o 23 cm krótszy od Colta i mierzy tylko 3,71 m długości. Mimo niewielkich rozmiarów i krótszego rozstawu osi (2450 mm vs 2500 mm), Mitsubishi obiecuje jednak, że pasażerowie z tyłu będą mieli porównywalną ilość miejsca na nogi. Konstruktorom udało się za to powiększyć bagażnik (z 214 do 235 litrów) i zwiększyć jego długość (z 53 do 61 cm). Oprócz mniejszych rozmiarów Space Star ma lekką konstrukcję – w porównaniu z Coltem lżejszą aż o 120 kg.

Podstawowa odmiana waży jedynie 845 kg, ta z większym silnikiem jest tylko o 20 kg cięższa. W połączeniu z fantastycznie niskim współczynnikiem oporu powietrza (0,27 Cx) ma to zapewniać średnie spalanie na poziomie ok. 4 l/100 km. Do Space Stara zatankujesz maksymalnie 35 litrów paliwa, to aż o 10 litrów mniej niż do Colta.

Space Star kosztuje minimum 38 990 zł, ale wyposażenie ma bogate.

Mitsubishi jest oferowany tylko z 3-cylindrowymi silnikami benzynowymi o pojemności 1,0 i 1,2 litra. Obydwa mają system zmiennych faz rozrządu, co ma wpływać pozytywnie na rachunek z dystrybutora. Podstawowy silnik z litra pojemności „wyciąga” 71 KM, co lekkiemu przecież Space Starowi pozwala osiągnąć setkę w czasie 13,6 sekundy i rozpędzić się aż do 172 km/h. Przewidujemy jednak, że wyprzedzanie takim autem będzie wymagało użycia niższych biegów, bo maksymalny moment obrotowy jest lichy (88 Nm) i dostępny dopiero przy 5000 obr/ min.

Druga jednostka osiąga 80 KM i mimo że na 100 km średnio ma spalać 0,4-0,5 litra więcej, jazda nią będzie przyjemniejsza – jej szczyt to 106 Nm przy 4000 obr/min. Na setkę w tej wersji Space Star potrzebuje 11,7 sekundy, a na autostradzie rozpędzi się do bardzo przyzwoitych 180 km/h. Space Stara z tym silnikiem można też będzie wyposażyć w bezstopniową skrzynię automatyczną CVT, co miałoby obniżyć spalanie w cyklu miejskim o 0,1 l na 100 km (5,1 zamiast 5,2 litra). Jest to opcja dla wygodnickich i tylko do miasta, bo wersja z CVT przyspiesza wolniej (0-100 km/h w 12,8 s).

Nowy maluch w Polsce będzie oferowany w trzech wersjach wyposażenia: Inform, Invite i Intense. Podstawowy model ma na pokładzie m.in. manualną klimatyzację, komplet poduszek, światła do jazdy dziennej, centralny zamek i radio CD/MP3 z wejściami USB i AUX. Invite ma seryjnie m.in. czujnik zmierzchu i deszczu, a Intense – tempomat i bezkluczykowy dostęp.

Fakty i opinie
Kinga Lisowska - menedżer ds. public relations w Mitsubishi
Nazwa Space Star podkreśla jego najważniejszą cechę – dużą przestronność wnętrza i bagażnika. Nie mniej istotne jest najniższe w tej klasie spalanie i łatwość manewrowania, uzyskana za sprawą małego promienia skrętu. Dzięki tym cechom przewidujemy, że Space Star będzie od Colta popularniejszy.

Szymon Piaskowski - redaktor „auto motor i sport”
W klasie miejskich maluchów każde auto jest zwrotne, każde ma też bagażnik, który od biedy pomieści rzeczy na weekendowy wyjazd. Tutaj najważniejszymi kartami w walce o klienta są niskie ceny oraz wysokie rabaty, a salony Mitsubishi przyzwyczaiły nas do tego, że te ostatnie oferują chętnie.

Szymon Piaskowski

amis

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 102 990 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij