Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Moc Siły

Czasami to nie prędkość i sportowe doznania, ale zdolność do jazdy w trudniejszych warunkach odgrywa najistotniejszą rolę przy wyborze nowego auta. A trudne warunki to warunki idealne dla Skody Octavii Combi 4x4.

2013-08-16
Nowy napęd – nowe zdolności. W napędzie na cztery koła zastosowano zmodyfikowane sprzęgło Haldex piątej generacji.

Dojazd na stok narciarski, wyprawa nad jezioro, czy po prostu jazda w złych warunkach pogodowych albo po wysłużonych drogach to dla niej żadne wyzwanie. Octavię Combi 4x4 wyposażono w nowy napęd ze sprzęgłem Haldex piątej generacji, które gwarantuje wysoki poziom bezpieczeństwa czynnego i dba o dynamikę jazdy samochodu. W normalnych warunkach napęd jest dostarczany do kół przedniej osi. Gdy tylko potrzebny jest większy moment obrotowy lub koła potrzebują większej przyczepności, bezstopniowo jest dołączany napęd na koła tylnej osi. Jeśli trzeba, niemal 100 procent momentu napędowego może być przenoszone przez tylne koła.

Napęd na cztery koła zostaje załączony jeszcze zanim wystąpi poślizg. Możliwe jest to Dojazd na stok narciarski, wyprawa nad jezioro, czy po prostu jazda w złych warunkach pogodowych albo po wysłużonych drogach to dla niej żadne wyzwanie. Octavię Combi 4x4 wyposażono w nowy napęd ze sprzęgłem Haldex piątej generacji, które gwarantuje wysoki poziom bezpieczeństwa czynnego i dba o dynamikę jazdy samochodu. W normalnych warunkach napęd jest dostarczany do kół przedniej osi. Gdy tylko potrzebny jest większy moment obrotowy lub koła potrzebują większej przyczepności, bezstopniowo jest dołączany napęd na koła tylnej osi. Jeśli trzeba, niemal 100 procent momentu napędowego może być przenoszone przez tylne koła. Napęd na cztery koła zostaje załączony jeszcze zanim wystąpi poślizg. Możliwe jest to      dzięki uwzględniającemu różne warunki drogowe sterowaniu, które przewiduje możliwość wystąpienia poślizgu.

Octavia Combi 4x4 zawsze jest wyposażona w elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego (EDS) z dodatkową opcją – XDS. EDS i XDS kontrolują pracę kół zarówno przedniej, jak i tylnej osi, zapewniając optymalny rozdział siły napędowej na wszystkie koła. XDS umożliwia neutralne zachowanie samochodu na zakrętach przy dynamicznym stylu jazdy.

Łagodne hamowanie koła od wewnętrznej strony łuku umożliwia zwiększenie siły napędowej koła zewnętrznego. Powstający w ten sposób moment skręcający wspiera utrzymanie toru jazdy i umożliwia bezpieczniejsze a zarazem szybsze pokonywanie zakrętu. Byś za kierownicą zawsze czuł się pewnie.   

Najnowocześniejszy napęd

Najnowocześniejszy napęd W porównaniu z dotąd stosowanym w Octavii rozwiązaniem sprzęgło Haldex-5 jest lżejsze, nie ma w nim akumulatora ciśnienia i reaguje w ciągu milisekund na wszelkie możliwe zmiany pracy napędu.

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Czasami to nie prędkość i sportowe doznania, ale zdolność do jazdy w trudniejszych warunkach odgrywa najistotniejszą rolę przy wyborze nowego auta. A trudne warunki to warunki idealne dla Skody Octavii Combi 4x4.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2013-09-03 10:41:56
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij