Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Moc to nie wszystko!

2009-06-09
Volkswagen Golf GTD Volkswagen Golf GTD

Nie moc tutaj jest najważniejsza. GTD w stosunku do 211-konnego GTI, ma pod maską dwulitrowego turbodiesla, wyciskającego maksymalnie 170 koni mechanicznych przy 4200 obr/min. Jednak bardziej od tego liczy się wysoki maksymalny moment obrotowy o wartości 350 Nm w zakresie od 1750 do 2500 obr/min.

Oznacza to, że kierowca niemal ma do dyspozycji wystarczająco dużo pary, by sprawnie przyspieszyć. Do 100 km/h GTD dochodzi w czasie 8,1 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 220 km/h. Auto współpracuje z sześciostopniową przekładnią mechaniczną lub dwusprzęgłową przekładnią DSG.

Z ręczną skrzynią GTD zużywa średnio 5,3 litra oleju napędowego na 100 km, natomiast z tą drugą - o 0,3 litra na 100 km więcej i wytwarza 147 gram CO2 na kilometr, zamiast 139 gram. Oznacza to, że 55-litrowy zbiornik paliwa wystarcza na przejechanie, a raczej przeturlanie się, na odcinku 1000 km.

Na zewnątrz GTD poznamy po zmienionym wlocie powietrza, zderzakach, podwójnej, chromowanej końcówce układu wydechowego oraz 17-calowych felgach aluminiowych z oponami o rozmiarze 225 i obniżonym o 15mm zawieszeniu.

Wewnątrz auta kierowca i pasażer obok mogą zanurzyć się w kubełkowe fotele, identyczne z tymi z GTI. Taka sama jest też kierownica, a w wyposażeniu seryjnym znalazło się porządne radio CD z MP3, automatyczna klimatyzacja, system ESP oraz asystent parkowania.

Ceny w Niemczech rozpoczynają się od 27 475 euro.

 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 117 190 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3, kombi-5, van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Już od dłuższego czasu wiadomo, że pod maską usportowionego auta niekoniecznie musi pracować silnik benzynowy. Oto młodszy brat Golfa GTI - model GTD.
    auto motor i sport, 2009-06-09 12:42:35
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij