Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Mondeo 007

Zanim w połowie 2007 roku oficjalnie zadebiutuje na drogach, już można go zobaczyć w kinie - w najnowszym filmie o przygodach agenta 007.

2007-06-27
Ford Mondeo W chwili debiutu, jednocześnie do sprzedaży trafią trzy wersje nadwoziowe Mondeo - smukły liftback...

Na ten debiut czekają nie tylko w Fordzie. W niespokojnym oczekiwaniu zastygli konkurenci. Nie dlatego, że John Fleming - szef Ford of Europe - w każdym wywiadzie podkreśla, że "nowe Mondeo jest jak dotąd najbardziej zaawansowanym technicznie i technologicznie samochodem Forda", ale dlatego, że ostatni model spod znaku błękitnego owalu - S-Max - okazał się strzałem w dziesiątkę i przyciągnął do salonów sporą rzeszę nowych klientów. Czas pokaże czy kolejne wcielenie obowiązującej teraz w Fordzie formuły kinetic design przypadnie klientom do gustu równie mocno. Poprzednie Mondeo, stylizowane na wzór pierwszego Focusa, wygląda dość zgrzebnie i nie wszystkim się podoba.

W przeciwieństwie do poprzednika, nowe Mondeo nie wnosi do klasy średniej spektakularnych nowości. Fakt, że kabina, wykonana z materiałów wysokiej jakości i w znakomitej większości miękkich w dotyku, może być w nim subtelnie podświetlana w wielu miejscach - przełomu jeszcze nie czyni. Na potwierdzenie zapowiedzi o lepszym niż dotychczas tłumieniu nierówności czy wyciszeniu wnętrza trzeba poczekać do pierwszych jazd testowych. To samo tyczy się oceny precyzji prowadzenia.

Na 100% można natomiast stwierdzić, że więcej miejsca na nogi i na wysokości ramion - w porównaniu z poprzednikiem - gwarantuje jeszcze lepsze samopoczucie i komfort, nawet podczas długich podróży. Wygodne, obszerne fotele o długim siedzisku i porządnym bocznym podparciu wyposażono w du- ży zakres regulacji. Z wyjątkiem podstawowej wersji, wszystkie pozostałe będzie można wyposażyć w elektryczną regulacj ę fotela kierowcy. W najbogatszej - Ghia X - należy ona nawet do standardu. Łatwy dostęp do wnętrza zapewniają duże, otwierające się szeroko drzwi.

We wszystkich odmianach nadwoziowych Forda Mondeo tylna kanapa jest asymetrycznie dzielona i składana, co w wersjach liftback i kombi zapewnia powiększenie pojemności przedziału bagażowego do, odpowiednio, 1460 i 1745 litrów. Standardowa pojemność bagażnika w wersji sedan wynosi natomiast 535 l. W każdej odmianie nowego Mondeo dodatkowe 15 litrów można zyskać, rezygnując z tradycyjnego koła zapasowego na rzecz zestawu naprawczego.

W chwili rynkowego debiutu Mondeo będzie dostępne z sześcioma silnikami do wyboru. Gamę jednostek wysokoprężnych tworzą znane już silniki 1.8 i 2.0 TDCi. Każdy jest oferowany w dwóch wersjach mocy, która wynosi - odpowiednio - 100 i 125 KM oraz 130 i 140 KM. Ofert ę silników benzynowych otwiera 1,6-litrowa jednostka napędowa o mocy 110 i 125 KM, do wyboru. Ponadto, dostępne będą silniki o pojemności 2,0 l i mocy 145 KM oraz 2,5-litrowy o mocy 220 KM. Pod koniec 2007 roku dołączy do nich nowa 2,3-litrowa jednostka o mocy 161 KM, seryjnie oferowana z nową sześciostopniową automatyczną skrzynią biegów.

Na pierwsze jazdy testowe nowym Fordem Mondeo trzeba poczekać aż do maja. Wtedy też poznamy jego ceny i oka- że się czy utrzyma on opinię przestronnego samochodu przystępnego cenowo, którą to opinią cieszył się poprzednik.

Tekst: Maciej Ziemek
Zdjęcia: Ford

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 130 850 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Zanim w połowie 2007 roku oficjalnie zadebiutuje na drogach, już można go zobaczyć w kinie - w najnowszym filmie o przygodach agenta 007.
    auto motor i sport, 2007-11-27 13:44:20
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij