Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.3

Najchętniej kupowane modele w I kwartale roku

2010-05-10
Skoda Octavia RS 2.0 TDI DSG, Skoda Octavia RS 2.0 TFSI DSG Combi RS RS-owi nierówny? Oto dwa sposoby Skody na lepsze osiągi – Octavia RS Combi 2.0 TFSI kontra Octavia RS 2.0 TDI.

Po I kwartale 2010 roku na pozycji lidera rynku nie tylko pozostała, ale wyraźnie umocniła się Skoda Octavia. Skumulowana sprzedaż modelu wyniosła od początku roku 4 779 sztuk, a prawie 27-procentowy wzrost na przestrzeni roku pozwolił zwiększyć udział w rynku o 1,8 pproc. Tytuł wice lidera rynku zachowała Skoda Fabia, ale tendencja zmian tegorocznej sprzedaży jest odwrotna - w ciągu trzech pierwszych miesięcy Fabia znalazła 3 029 nabywców, o niemal 27% mniej niż rok wcześniej.

Na trzecią pozycję awansował Opel Astra czwarty na koniec lutego br., a dopiero 13. przed rokiem. Astra, sprzedana w ilości 2 887 sztuk, zwiększyła znacząco swój udział w rynku - z 2,0 do 3,7% i pozbawiła lokaty na podium Toyotę Yaris. W ujęciu sumarycznym dystans dzielący oba modele wynosi tylko 9 sztuk, ale w ujęciu miesięcznym jest większy - wynosi 44 sztuki. Oba modele wyraźnie różnią się też tempem wzrostu sprzedaży - o ile w przypadku Astry wskaźnik wynosi 62,5%, dla Yarisa - 3,3%. Wyjątkowo stabilny poziom sprzedaży utrzymał Ford Focus, natomiast dotkliwe spadki odnotowały dwa kolejne modele na liście: VW Golf (-18,8%) i Fiat Punto (-25,5%).

Wyniki sprzedaży I kwartał 2010


Sklasyfikowany na ósmej pozycji Hyundai i30 (przed rokiem poza czołową dwudziestką rankingu popularności) osiągnął jeden z największych wskaźników wzrostu w tym gronie - 87,2%. Większą dynamiką wzrostu może się poszczycić jedynie Nissan Qashqai, zajmujący w marcowym podsumowaniu 17. miejsce z wynikiem 1 269 sprzedanych aut, o 237,5% większym niż przed rokiem. Na uwagę zasługuje wysoka, 22. lokata najnowszego modelu marki Kia - Venga. Sprzedaż 1086 sztuk zapewnia prawie 1,4% udziału w rynku krajowym. W zestawieniu miesięcznych wyników sprzedaży w marcu Kia Venga zajmuje 16. pozycję z rezultatem o zaledwie 5 aut mniejszym niż Toyoty Avensis i o 8 aut mniejszym niż Renault Megane.

Wyniki sprzedaży marzec 2010

Listę najpopularniejszych modeli w marcu otwiera ponownie Skoda Octavia. Kolejne medalowe lokaty zajęły Opel Astra i Toyota Yaris. Warto podkreślić, że w pierwszej dziesiątce zestawienia większość modeli osiągnęła wzrost sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku; zaledwie trzy wykazały tendencję spadkową, jednak wskaźniki spadku są dotkliwe, dwucyfrowe. Największym 3-cyfrowym wskaźnikiem wzrostu sprzedaży (+320,9%) wyróżnia się Nissan Qashqai, sklasyfikowany na ósmym miejscu miesięcznego zestawienia.

źródło: IBRM Samar

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 63 960 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    ja tam podwyższam statystykę octavi - fakt że na kredyt, ale chociaż z marżą 0% w getinie - ale mam, teraz martwię się jedynue tym, że w zwiazku z kryzysem rosna i nie przetana raczej ceny paliw...
    ~juka, 2010-05-10 23:07:42
  • avatar
    zgłoś
    Muszę przyznać, że i mi Skody coraz bardziej się podobają. Od czasów pierwszej Octavii czy Fabii Czesi przy pomocy Niemców dopracowali autka. Ostatnio miałem okazję podróżować ze znajomym nowiutką Octavią Kombi z motorem 2.0 TDI, robi bardzo pozytywne wrażenie, a wyposażenie (full opcja) ma prawie jak w autkach klasy premium. Zapewne to wszystko tłumaczy cenę ~100 000 zł
    norbert76, 2010-05-10 20:32:10
  • avatar
    zgłoś
    Rowniez mi sie podobaja te skody, podzespoly VW gwarantuja bezawaryjna prace, moje aktualne auto kosztuje i duzo w utrzymaniu i coraz bardziej prowadza mnie po warsztatach. Sasiad kredytuje w Geitn i sobie chwali, na poczatku bylem sceptyczny, ale jak pomysle ze z kredytem bede mial nowe auto na wakacje to chyba sie zdecyduje
    ~Grzegorz, 2010-05-10 16:41:55
  • avatar
    zgłoś
    Czołówkę polskiego rynku niezmiennie otwiera Skoda Octavia, systematycznie zwiększając swój udział w rynku. Pozycja Fabii jest coraz słabsza.
    auto motor i sport, 2010-05-10 12:45:44
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij